
H κυβέρνηση Μπάιντεν, σύμφωνα με ανακοίνωση του Λευκού Οίκου, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τα πρωτοφανή φαινόμενα συμφόρησης στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ, όρισε τον John Porcari (πρώην πρόεδρος της λιμενικής Επιτροπής του Μέριλαντ) λιμενικό επικεφαλής, προκειμένου να επιληφθεί της κατάστασης.
Ο κ. Porcari θα συνεργαστεί με την Ειδική Επιτροπή που έχει συστήσει η κυβέρνηση Μπάιντεν για την αντιμετώπιση των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες (Supply Chain Disruptions Task Force), στην οποία συμμετέχουν και οι Γραμματείς των Υπουργείων Μεταφορών, Εμπορίου και Γεωργίας. Η εν λόγω επιτροπή δημιουργήθηκε τον Ιούνιο, για να αντιμετωπίσει την ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης που παρατηρείται σε πολλούς κλάδους μετά και την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Από την έναρξη των εργασιών της Ειδικής Επιτροπής, ο Γραμματέας του Τμήματος Μεταφορών είχε εκτεταμένες συζητήσεις με ενδιαφερόμενα μέρη από τα λιμάνια και την εφοδιαστική αλυσίδα ευρύτερα. Από τις συζητήσεις αυτές καταδείχθηκε ότι η αντιμετώπιση των προκλήσεων στα αμερικανικά λιμάνια απαιτεί τις γνώσεις και την εμπειρία ενός «ειδικού», μέσω της καθοδήγησης του οποίου θα καταστούν δυνατές η μείωση της λιμενικής συμφόρησης, η βελτίωση της επιχειρησιακής λειτουργίας καθώς και η κατάρτιση ενός πλαισίου βιώσιμης ανάπτυξης για το μέλλον. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου, ο κ. Porcari είναι απόλυτα καταρτισμένος για να αναλάβει αυτόν τον ρόλο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαταραχές στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές καθώς και οι γοργές αλλαγές της ζήτησης έχουν οδηγήσει σε αύξηση του κόστους ναύλωσης ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Κίνα στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, άνω του 90% σε σχέση με το 2019. Η συμφόρηση εντοπίζεται κυρίως στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, τα οποία συλλογικά διαχειρίζονται τα περισσότερα εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται κατά μήκος των ΗΠΑ. Τα φορτία στα δύο λιμάνια αυξήθηκαν κατά 40% το α΄ εξάμηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, γεγονός που αντανακλά τη διαφορά μεταξύ της ύφεσης κατά το α΄ εξάμηνο της Covid-19 πέρυσι και της ακόρεστης εμπορευματικής ζήτησης που υπάρχει τώρα.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Porcari θα εργαστεί με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στη λιμενική βιομηχανία και ευρύτερα, προκειμένου να μειωθούν η λιμενική συμφόρηση και οι επακόλουθες καθυστερήσεις στην παράδοση των εμπορευμάτων, αλλά και οι ελλείψεις που παρατηρούνται σε διάφορα καταναλωτικά προϊόντα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ