
Η κυβέρνηση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό αναμένεται να επαναξιολογήσει τη συμφωνία συνολικού προϋπολογισμού $6 δισ. με Κινέζους επενδυτές για την ανάπτυξη υποδομών για τα μεταλλεύματα.
Όπως τόνισε στο Reuters ο υπουργός Οικονομικών της αφρικανικής χώρας, Nicolas Kazadi, η κίνηση αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό για επαναξιολόγηση των υπαρχουσών συμβάσεων που σχετίζονται με την εξόρυξη μεταλλευμάτων.
Τον περασμένο Μάιο, ο πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, Félix Antoine Tshisekedi, είχε αναφέρει ότι μια τέτοια κίνηση κρίνεται απαραίτητη, καθώς εγείρονται ερωτηματικά για το κατά πόσο όλες αυτές οι συμφωνίες είναι προς όφελος της χώρας, η οποία αποτελεί τον κορυφαίο παραγωγό κοβαλτίου στον κόσμο και τον κορυφαίο παραγωγό χαλκού της Αφρικής.
Ο Kazadi ανέφερε επίσης στο Reuters ότι θα επαναξιολογηθούν οι συμφωνίες με τις κινεζικές κρατικές εταιρείες Sinohydro Corp SINOH.UL and China Railway Group, οι οποίες υπεγράφησαν το 2007, για να διασφαλιστεί ότι είναι δίκαιες και αποδοτικές. Επικριτές των συμφωνιών τονίζουν ότι, επί του παρόντος, ελάχιστα έργα υποδομών έχουν υλοποιηθεί, ενώ υπογραμμίζουν την έλλειψη διαφάνειας.
Κατά τον πρόεδρο Kazadi, η επαναξιολόγηση αυτή θα πραγματοποιηθεί σε στενή συνεργασία με τους Κινέζους επενδυτές και δεν θα πρέπει να «απειλεί» άλλους δυνητικούς επενδυτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι Κινέζοι επενδυτές ελέγχουν το 70% του κλάδου μεταλλευμάτων του Κονγκό, ενώ σημαντικές είναι οι επενδύσεις εταιρειών της Δύσης στον συγκεκριμένο κλάδο, ο οποίος παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές.
Αναλυτές ερμήνευσαν τις ανακοινώσεις Tshisekedi του περασμένου Μαΐου ως πιέσεις της Δύσης, με τον Κινέζο πρέσβη στο Κονγκό να προειδοποιεί ότι η αφρικανική χώρα «δεν πρέπει να αποτελέσει πεδίο μάχης ισχυρών δυνάμεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ