
Μετά την πρόσκρουση του Φ/Γ πλοίου «SEA BIRD» σημαίας Τόγκο, τις πρώτες πρωινές ώρες της 28-08-2021, στην βραχονησίδα ”ΚΑΡΑΒΙ” στο Μυρτώο Πέλαγος, με συνέπεια την βύθισή του, γίνεται γνωστό ότι από τις ποσότητες καυσίμων και πετρελαιοειδών καταλοίπων που έφερε το πλοίο, έχει προκληθεί θαλάσσια ρύπανση από διάσπαρτες κηλίδες ιριδίζουσας μορφής μήκους 3-5 ναυτικών μιλίων προς τα νότια.
Από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές Νεάπολης Βοιών, Ναυπλίου, Μήλου, Σπετσών και Ύδρας, ενώ τέθηκαν σε ετοιμότητα υλικά και μέσα απορρύπανσης και στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προς αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και παράκτιες εγκαταστάσεις περιοχής που διαθέτουν κατάλληλα μέσα, υλικά και προσωπικό προκειμένου να συνδράμουν, εφόσον αυτό απαιτηθεί. Επιπλέον ενισχύθηκε άμεσα με επιπρόσθετο αντιρρυπαντικό εξοπλισμό η Λιμενική Αρχή Νεάπολης Βοιών στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας έλαβε χώρα η βύθιση, από την Κεντρική αποθήκη αντιρρυπαντικών μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Πρωινές ώρες της 28/08/21, οι εργασίες απορρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής ανατέθηκαν από την ασφαλιστική εταιρεία του εν λόγω πλοίου σε ιδιωτική εταιρεία και ακολούθως έγιναν νεότερες αναθέσεις και σε δύο επιπρόσθετες εταιρείες.
Ακολούθησε αίτημα συνδρομής βοήθειας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενεργοποίηση του αντιρρυπαντικού σκάφους «ΑΚΤΕΑ OSRV» από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).
Στην περιοχή του συμβάντος επιχειρούν τρία αντιρρυπαντικά σκάφη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.,το Π.Λ.Σ. 420, το ΠΛΣ 421, το ΠΛΣ 417, δύο περιπολικά σκάφη ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., το ναυλωμένο σκάφος του EMSA, τρία αντιρρυπαντικά και τρία ρυμουλκά σκάφη των ανάδοχων ιδιωτικών εταιρειών απορρύπανσης.
Σε καθημερινή βάση, πραγματοποιούνται πτήσεις από αεροσκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για την παρακολούθηση της εξέλιξης της ρύπανσης. Επιπροσθέτως, οι Λιμενικές Αρχές Νεάπολης Βοιών, Ναυπλίου, Μήλου, Σπετσών, Ύδρας, Χανίων και Ρεθύμνου διενεργούν καθημερινές περιπολίες για τον έλεγχο των ακτογραμμών με σκοπό την τυχόν εύρεση ρύπανσης και την καταπολέμηση αυτής σύμφωνα με τα εν ισχύ τοπικά σχέδια καταπολέμησης ρύπανσης (LCP). Η απορρύπανση εξελίσσεται ικανοποιητικά με στόχο την άμεση επαναφορά του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην πρότερη κατάσταση.
Φωτό: Ελληνική Ένωση Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ