
Μετά την πρόσκρουση του Φ/Γ πλοίου «SEA BIRD» σημαίας Τόγκο, τις πρώτες πρωινές ώρες της 28-08-2021, στην βραχονησίδα ”ΚΑΡΑΒΙ” στο Μυρτώο Πέλαγος, με συνέπεια την βύθισή του, γίνεται γνωστό ότι από τις ποσότητες καυσίμων και πετρελαιοειδών καταλοίπων που έφερε το πλοίο, έχει προκληθεί θαλάσσια ρύπανση από διάσπαρτες κηλίδες ιριδίζουσας μορφής μήκους 3-5 ναυτικών μιλίων προς τα νότια.
Από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενημερώθηκαν οι Λιμενικές Αρχές Νεάπολης Βοιών, Ναυπλίου, Μήλου, Σπετσών και Ύδρας, ενώ τέθηκαν σε ετοιμότητα υλικά και μέσα απορρύπανσης και στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προς αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και παράκτιες εγκαταστάσεις περιοχής που διαθέτουν κατάλληλα μέσα, υλικά και προσωπικό προκειμένου να συνδράμουν, εφόσον αυτό απαιτηθεί. Επιπλέον ενισχύθηκε άμεσα με επιπρόσθετο αντιρρυπαντικό εξοπλισμό η Λιμενική Αρχή Νεάπολης Βοιών στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας έλαβε χώρα η βύθιση, από την Κεντρική αποθήκη αντιρρυπαντικών μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Πρωινές ώρες της 28/08/21, οι εργασίες απορρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής ανατέθηκαν από την ασφαλιστική εταιρεία του εν λόγω πλοίου σε ιδιωτική εταιρεία και ακολούθως έγιναν νεότερες αναθέσεις και σε δύο επιπρόσθετες εταιρείες.
Ακολούθησε αίτημα συνδρομής βοήθειας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενεργοποίηση του αντιρρυπαντικού σκάφους «ΑΚΤΕΑ OSRV» από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).
Στην περιοχή του συμβάντος επιχειρούν τρία αντιρρυπαντικά σκάφη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.,το Π.Λ.Σ. 420, το ΠΛΣ 421, το ΠΛΣ 417, δύο περιπολικά σκάφη ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., το ναυλωμένο σκάφος του EMSA, τρία αντιρρυπαντικά και τρία ρυμουλκά σκάφη των ανάδοχων ιδιωτικών εταιρειών απορρύπανσης.
Σε καθημερινή βάση, πραγματοποιούνται πτήσεις από αεροσκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για την παρακολούθηση της εξέλιξης της ρύπανσης. Επιπροσθέτως, οι Λιμενικές Αρχές Νεάπολης Βοιών, Ναυπλίου, Μήλου, Σπετσών, Ύδρας, Χανίων και Ρεθύμνου διενεργούν καθημερινές περιπολίες για τον έλεγχο των ακτογραμμών με σκοπό την τυχόν εύρεση ρύπανσης και την καταπολέμηση αυτής σύμφωνα με τα εν ισχύ τοπικά σχέδια καταπολέμησης ρύπανσης (LCP). Η απορρύπανση εξελίσσεται ικανοποιητικά με στόχο την άμεση επαναφορά του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην πρότερη κατάσταση.
Φωτό: Ελληνική Ένωση Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ