
Το α΄ εξάμηνο του έτους χαρακτηρίστηκε από ισχυρή ζήτηση θαλάσσιων μεταφορών LNG, με την Κίνα να αποτελεί έναν εκ των πρωταγωνιστών αυτής της τάσης. Συγκεκριμένα, η πληθυσμιακά μεγαλύτερη χώρα του κόσμου κατέγραψε αύξηση 28% των θαλάσσιων εισαγωγών LNG σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020. Η αύξηση των εισαγωγών της Κίνας αναμένεται να συνεχιστεί και το β΄ εξάμηνο του 2021, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, όμως με βραδύτερους ρυθμούς.
Ειδικότερα, η εκτιμώμενη αύξηση σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2020 είναι 12-13%, αναφέρουν αναλυτές. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραματίζει η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση του α΄ εξαμήνου, η οποία οδήγησε σε άνοδο των τιμών.
Υπενθυμίζεται πως το θαλάσσιο εμπόριο LNG δεν κινήθηκε βάσει της εποχικότητάς του το α΄ εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, η ζήτηση εμφανίστηκε εξαιρετικά αυξημένη το β΄ τρίμηνο του έτους, περίοδος η οποία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από μείωση της ζήτησης.
Επιπλέον, η αυξητική τάση της ζήτησης LNG δεν παρατηρήθηκε μονάχα στην Κίνα και ως εκ τούτου αναμένεται μεγάλος ανταγωνισμός στις εισαγωγές το β΄ εξάμηνο, καθώς Ευρωπαίοι αγοραστές θα σπεύσουν να προμηθευτούν φορτία προκειμένου να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους.
Ωστόσο, η προμήθεια διά θαλάσσης δεν είναι η μοναδική επιλογή της ασιατικής χώρας. Άλλωστε, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, η Κίνα αύξησε την παραγωγή φυσικού αερίου κατά 11% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020. Εκτός αυτού, η παροχή φυσικού αερίου από τη Ρωσία, μέσω του δικτύου αγωγών της, αναμένεται να συνδράμει στις ενεργειακές ανάγκες της χώρας.
Τέλος, βάσει εκτιμήσεων, θα καταγραφεί ετήσια αύξηση 15-20% στις εισαγωγές LNG της Κίνας, με το «βλέμμα» της ασιατικής χώρας στραμμένο στην πρωτοκαθεδρία της Ιαπωνίας.
Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ