
Σταδιακή επανεκκίνηση, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, έχει επέλθει στη διαχείριση πλοίων και φορτίων από τις 18 Αυγούστου στο τερματικό Meishan Island International Container Terminal (MSICT) του λιμένα Ningbo-Zhoushan της Κίνας, το οποίο είχε κλείσει λόγω εντοπισμού κρούσματος σε λιμενεργάτη. Το γεγονός αυτό αποτελεί θετική εξέλιξη, καθώς προοιωνίζεται ότι η πλήρης λειτουργία του τερματικού που βρίσκεται στο τρίτο πολυσύχναστο λιμάνι του κόσμου θα αποκατασταθεί άμεσα μετά την ολοκλήρωση της δεκατετραήμερης καραντίνας στην οποία έχουν τεθεί οι λιμενεργάτες.
Τουλάχιστον πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναχωρήσει από το τερματικό Meishan τις τελευταίες ημέρες, βάσει δεδομένων που συγκέντρωσε το Bloomberg. Σύμφωνα με αξιωματούχο στον λιμένα Ningbo-Zhoushan, ενώ οι υπηρεσίες συλλογής εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονταν ακόμη σε παύση έως και την περασμένη Τρίτη 24 Αυγούστου, κάποια πλοία έλαβαν άδεια προκειμένου να δέσουν στο τερματικό.
Η κίνηση των πλοίων έχει πυροδοτήσει ένα κύμα αισιοδοξίας μεταξύ των φορτωτών ότι η λειτουργία του τερματικού θα επανεκκινήσει σύντομα εφόσον δεν υπάρχουν νέα κρούσματα της Covid-19. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM προς τους φορτωτές της, δύο από τα πλοία της, το «Rivoli» και το «Samson», αναχώρησαν από το τερματικό Meishan στις 20 Αυγούστου, αφού ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες φορτοεκφόρτωσής τους, ενώ το «CMA Elbe» κατέφθασε στο τερματικό τη Δευτέρα 23 Αυγούστου, μετά από μία εβδομάδα αναμονής αρόδο.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Drewry στη Σαγκάη, «τα λιμάνια στην Κίνα αντιμετωπίζουν τελευταία ολοένα και μεγαλύτερη συμφόρηση, καθώς η κυβέρνηση έχει αυξήσει τους ελέγχους σε όλες τις λειτουργικές διαδικασίες λόγω της εμφάνισης νέων κρουσμάτων της Covid-19». Ωστόσο εκτιμά ότι ο αντίκτυπος από το κλείσιμο του τερματικού Meishan θα είναι μικρότερος σε σχέση με αυτόν που προκάλεσε το κλείσιμο του Yantian στα τέλη Μαΐου. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το Bloomberg, το κλείσιμο του τερματικού Meishan, το οποίο διαχειρίζεται περίπου το ένα τέταρτο των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Ningbo, από τις 11 Αυγούστου είχε ως αποτέλεσμα να επιδεινωθεί η συμφόρηση σε άλλα σημαντικά κινεζικά λιμάνια, όπως η Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ μεταξύ άλλων, καθότι πολλά πλοία παρέκκλιναν του δρομολογίου τους λόγω της αβεβαιότητας που προκλήθηκε αναφορικά με το πόσο χρόνο θα διαρκέσουν οι έλεγχοι στο Ningbo.
Φωτό: QILAI SHEN/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ