Η αγορά διαλύσεων δεν κινήθηκε με τον ίδιο τρόπο για όλους τους τύπους πλοίων μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2021, σύμφωνα με όσα αναφέρει η VesselsValue σε πρόσφατη έκθεσή της. Μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε στα tankers, ενώ σημαντική μείωση σημειώθηκε στον κλάδο των containerships. Συνολικά 234 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, σηματοδοτώντας αύξηση 35,26% σε σχέση με το 2020 (173) και 49,04% σε σχέση με το 2019 (157).
Η συνολική αξία των διαλύσεων την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021 διαμορφώθηκε στα $1,089 δισ., αυξημένη κατά 48,77% σε σχέση με το 2020 ($732 εκατ.) και κατά 33,13% σε σχέση με το 2019 ($818 εκατ.).
Η μέση αξία διάλυσης (συνολικό ποσό που διατέθηκε για διαλύσεις/τον αριθμό των διαλύσεων πλοίων) διαμορφώθηκε στα $4,65 εκατ., 10% αυξημένη σε σχέση με το 2020 ($4,23 εκατ.) και 10,7% μειωμένη σε σχέση με το 2019 ($5,21 εκατ.).
Bulkers
Κατά 23,1% μειωμένες εμφανίστηκαν οι διαλύσεις bulkers το 2021 (55) σε σχέση με το 2020 (72), ενώ ήταν κατά 22,2% αυξημένες σε σχέση με το 2019 (45), σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue. Προφανώς και η μείωση αυτή ερμηνεύεται από τη ναυλαγορά των bulk carriers το 2021, καθώς λίγοι ιδιοκτήτες bulkers ήταν πρόθυμοι να διαλύσουν τα πλοία τους, στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τα κέρδη τους τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Συνολικά, η αξία των συναλλαγών διαλύσεων bulkers ανήλθε σε $353 εκατ., αριθμός 12,8% μειωμένος σε σχέση με το 2020 ($405 εκατ.) και 8,3% αυξημένος σε σχέση με το 2019 ($326 εκατ.).
Η διάλυση ενός bulker κοστολογήθηκε κατά μέσο όρο στα $6,418 εκατ., 14,1% αυξημένη σε σχέση με το 2020 ($5,625 εκατ.) και 11,4% μειωμένη σε σχέση με το 2019 ($7,244 εκατ.).
Tankers
Μεγάλη υπήρξε η αύξηση των διαλύσεων tankers, οι οποίες έφτασαν τα 153 πλοία, 325% περισσότερες από το 2020 (36) και 282,5% περισσότερες σε σχέση με το 2019 (40).
Η συνολική αξία των διαλύσεων tankers διαμορφώθηκε στα $624 εκατ., 831,3% μεγαλύτερη από το 2020 ($67 εκατ.) και 260,7% μεγαλύτερη από το 2019 ($173 εκατ.).
Η μέση αξία μιας διάλυσης δεξαμενόπλοιου ήταν $4,078 εκατ., 119,1% αυξημένη σε σχέση με το 2020 ($1,861 εκατ.) και 5,7% μειωμένη σε σχέση με το 2019 ($4,325 εκατ.).
Containerships
Ελάχιστες ήταν οι διαλύσεις containerships το πρώτο επτάμηνο του έτους. Συνολικά, μόλις 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πωλήθηκαν προς διάλυση, 83,1% λιγότερα από ό,τι το 2020 (59) και 83,6% λιγότερα από ό,τι το 2019 (61). Η παραπάνω τάση φαντάζει λογική, καθώς ο κλάδος θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διανύει μια περίοδο ευφορίας, με τη ζήτηση να ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά.
Η συνολική τους αξία ήταν $33 εκατ., 86% μικρότερη σε σχέση με το 2020 ($236 εκατ.) και 87,9% μικρότερη σε σχέση με το 2019 ($273 εκατ.).
Η μέση αξία διάλυσης containership διαμορφώθηκε στα $3,3 εκατ., μειωμένη κατά 17,5% σε σχέση με το 2020 ($4 εκατ.) και κατά 26,3% σε σχέση με το 2019 ($4,475 εκατ.).
Gas Carriers
Οι διαλύσεις gas carriers αυξήθηκαν αρκετά σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν 16 πωλήσεις gas carriers προς διάλυση, σηματοδοτώντας αύξηση 166,7% σε σχέση με το 2020 (6) και 45,5% σε σχέση με το 2019 (11).
Οι 16 διαλύσεις κοστολογήθηκαν στα $79 εκατ., 229,2% περισσότερο σε σχέση με το 2020 και 71,7% περισσότερο σε σχέση με το 2019.
Η μέση αξία διάλυσης ενός gas carrier διαμορφώθηκε στα $4,938 εκατ., αυξημένη από το 2020 ($4 εκατ.) κατά 23,4% και κατά 18,1% από το 2019 ($4,182 εκατ.).