
Το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα θα αποτελέσει ρυθμιστή για την αγορά των Capesizes, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανάλυσή της η IHS Markit. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Capesizes έχουν αυξήσει το μερίδιο συμμετοχής τους στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Ινδίας και Ινδονησίας φέτος και αποτελούν τον κυρίαρχο τύπο πλοίου στη συγκεκριμένη διαδρομή. Στην ανάλυσή της η IHS Markit αναφέρει ότι τους επόμενους μήνες, οπότε και η Ινδία θα ξεκινήσει ξανά τις εισαγωγές άνθρακα, οι αποστολές μέσω Capesizes θα αυξηθούν. Άλλωστε, ο Σεπτέμβριος του 2020 ήταν ένας από τους ισχυρότερους μήνες για τις ινδικές εισαγωγές άνθρακα.
Με δεδομένη την ισχυρή ζήτηση για Panamax πλοία στις διαδρομές Ινδίας-Κίνας και Μαύρης Θάλασσας, η αγορά των Capesizes ήταν «παγιδευμένη» σε ένα αρνητικό spread συγκριτικά με την αγορά των Panamaxes, τονίζει χαρακτηριστικά ο οίκος αναλύσεων. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια αύξηση των ναύλων των Capesizes πάνω από τα επίπεδα των Panamaxes, πυροδοτώντας έτσι τη διόρθωση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά το iron ore, η Βραζιλία εξήγαγε 31,6 εκατ. τόνους τον περασμένο Ιούλιο. Με βάση τα δεδομένα των πρώτων 11 ημερών του Αυγούστου, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος τον Αύγουστο θα αγγίξουν τους 28,9 εκατ. τόνους, χαμηλότερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις για εξαγωγές 34,4 εκατ. τόνων. Αναθεωρημένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για εξαγωγές ύψους 100-102 εκατ. τόνων το γ΄ τρίμηνο από τη Βραζιλία εν μέσω περιορισμών στην παραγωγή χάλυβα της Κίνας. Παρά το γεγονός ότι αυτές οι εκτιμήσεις είναι χαμηλότερες από τις αμέσως προηγούμενες, εντούτοις οι εξαγωγές αυτές, αν επιβεβαιωθούν, θα είναι κατά 5% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Αυστραλία, της οποίας οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν τον Ιούλιο στους 74,3 εκατ. τόνους. Ωστόσο, από το μέτωπο της προσφοράς, τα νέα είναι θετικά, καθώς πρόσφατα ένας τυφώνας στην Κίνα έχει οδηγήσει σε συμφόρηση πολλών Capesizes στα κινεζικά λιμάνια, με αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου τονάζ στον Ειρηνικό.
Συμπερασματικά, η IHS Markit παραμένει αισιόδοξη για την πορεία της ναυλαγοράς των Capesizes το γ΄ τρίμηνο και αναμένει ισχυρές ροές άνθρακα και iron ore στην Κίνα. Εκτιμά επίσης ότι η ναυλαγορά θα οδηγηθεί εν πολλοίς από το χρηματοοικονομικό περιβάλλον και από την αγορά των εμπορευμάτων.
Φωτό: LYUCHI/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ