
Οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου κατέγραψαν ετήσιες μειώσεις τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, με αποτέλεσμα να ανακοπεί η αναπτυξιακή πορεία που παρατηρούνταν από τις αρχές του έτους. Μετά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας είναι μειωμένες κατά 5,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι κινεζικές εισαγωγές αργού μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2021 ήταν στους 301,9 εκατ. τόνους, σημειώνοντας πτώση 18,1 εκατ. τόνων συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Κατά την BIMCO, η μείωση αυτή είναι εμφανής κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των ροών την περασμένη χρονιά. Οι μεγαλύτερες χώρες εισαγωγών πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας, εισήγαγαν πέρυσι ασυνήθιστα υψηλές ποσότητες στην προσπάθειά τους να εκμεταλλευτούν την πτώση των τιμών ως απόρροια των διενέξεων των μεγαλύτερων πετρελαιοπαραγωγών του κόσμου. Ενδεικτικά, και σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, η Κίνα εισήγαγε 104,5 εκατ. τόνους πετρελαίου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2020 έναντι 81,4 εκατ. τόνων φέτος.
Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας από τους πέντε κορυφαίους προμηθευτές της έχουν σημειώσει πτώση. Ωστόσο, οριακή (-0,2%) ήταν η μείωση των ροών πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, τον κορυφαίο εξαγωγέα της Κίνας, το πρώτο επτάμηνο του έτους. Τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισαν η Βραζιλία (-23,3%) και το Ιράκ (-20,9%) και αθροιστικά απέστειλαν στην Κίνα 5,8 εκατ. τόνους πετρελαίου λιγότερους απ’ ό,τι πέρυσι.
Εν κατακλείδι, η BIMCO αναφέρει ότι η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα έχει επηρεάσει σημαντικά την επιχειρηματικότητα στην ανατολική ακτή και σε σημαντικά λιμάνια. Ιδιαίτερα στη Σαγκάη τα περιοριστικά μέτρα επιδρούν αρνητικά στα containerships και στα bulkers, ενώ με βάση τα ανωτέρω η ζήτηση δεν μπορεί να θεωρηθεί ισχυρή για τα δεξαμενόπλοια.
Φωτό: EkahiDesign/PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Το ράλι που καταγράφηκε στους ναύλους των Capesizes πρόσφατα, με αποτέλεσμα να αναρριχηθούν στα $30.000, φαίνεται ότι κοπάζει, με σημάδια αποδυνάμωσης να εμφανίζονται στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ