Hapag – Lloyd: Tα κέρδη μίας δεκαετίας σε ένα μόνο εξάμηνο

Hapag – Lloyd: Tα κέρδη μίας δεκαετίας σε ένα μόνο εξάμηνο

403
Hapag – Lloyd: Tα κέρδη μίας δεκαετίας σε ένα μόνο εξάμηνο

H πανδημία του κορονοϊού σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, έχει επιφέρει σημαντικά προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες και την ναυτιλιακή βιομηχανία λόγω της ασταθούς ζήτησης η οποία επηρεάζεται τόσο από τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας όσο και από την εκτίναξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Από τη μία οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και από την άλλη η συμφόρηση στους λιμένες, έχουν οδηγήσει σε εκτόξευση των ναύλων από το τέλος του περασμένου έτους.

Ο μέσος ναύλος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου 20 ποδών, της Hapag – Lloyd έχει αυξηθεί κατά 46%, στα $1,612 δολάρια κατά το α’ εξάμηνο του έτους. Η Γερμανική εταιρεία μάλιστα αποτελεί τον τελευταίο θαλάσσιο μεταφορέα εμπορευματοκιβωτίων που καταγράφει κέρδη ρεκόρ κατά το α’ εξάμηνο, αναβαθμίζοντας παράλληλα τις προοπτικές κερδοφορίας για το υπόλοιπο του έτους, την ώρα που οι εφοδιαστικές αλυσίδες μαστίζονται από διαταραχές. Η δανέζικη εταιρεία Μaersk αντίστοιχα αύξησε και αυτή τις ετήσιες εκτιμήσεις κερδοφορίας μετά την καταγραφή εξαιρετικών επιδόσεων κατά το β’ τρίμηνο του έτους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος των τακτικών γραμμών μέχρι και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας είχε περάσει μία δύσκολη δεκαετία με μηδενικά κέρδη.

Επιπροσθέτως, το κλείσιμο ενός τερματικού την προηγούμενη βδομάδα στο Κινεζικό λιμάνι Ningbo, το οποίο αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, μετά από κρούσμα της COVID-19 που εντοπίσθηκε σε λιμενεργάτη, μπορεί να αποτελέσει το τελευταίο περιστατικό το οποίο απειλεί να διαταράξει την επιστροφή στην κανονικότητα των παγκόσμιων logistics.

Ο διευθύνοντας Σύμβουλος της Hapag-Lloyd, Habben Jansen προειδοποίησε ότι η πρώτη βδομάδα θα είναι κρίσιμη στο Ningbo ενώ πρόσθεσε ότι δεν θα υπάρξει εύκολη λύση για τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται. Βάσει των συνθηκών της αγοράς σήμερα, υποστηρίζει ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα αργήσει να επιστρέψει. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η Hapag-Lloyd αναμένει ότι η κατάσταση στην αγορά θα χαλαρώσει το α’ τρίμηνο του 2022 το νωρίτερα. Με τις τιμές των ναύλων να παραμένουν υψηλές, ο Γερμανικός Όμιλος επιβεβαίωσε τις προσδοκίες ότι τα ετήσια κέρδη προ τόκων και φόρων θα κυμανθούν μεταξύ $7,5 δισ. και $9,5 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας με ευκολία τα συνδυαστικά οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων 10 ετών. Μάλιστα η εταιρεία αξιοποίησε τα κέρδη του α’ εξαμήνου προκειμένου να μειώσει το χρέος της κατά $1.5 δισ. δολάρια ενώ αύξησε σημαντικά και τα μερίσματα της. Αν και η πλειοψηφία των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρει η Hapag-Lloyd βασίζεται σε σταθερά συμβόλαια με μακροχρόνιους ναύλους, η εταιρεία αναγνωρίζει ότι το κόστος για τους φορτωτές που θέλουν να εξασφαλίσουν πιο άμεσα την μεταφορά των προϊόντων τους έχει εκτιναχθεί σε αστρονομικά επίπεδα. Χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός ότι ο ναύλος για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών από την Ασία στην Βόρειο Αμερική έχει δεκαπλασιαστεί ξεπερνώντας τα $20.000 δολάρια.

Φωτό: Jοhn G. Mabanglo/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.