
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του World Economic Forum, το 98% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων τελεί υπό τον κίνδυνο εξαφάνισης, καθώς το λιώσιμο των πάγων της Ανταρκτικής εξαφανίζει το οικοσύστημά τους. Με βάση τις τελευταίες επιστημονικές μελέτες, οι αποικίες των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί έως το 2100.
Εάν η κλιματική αλλαγή συνεχιστεί ανεξέλεγκτα, υπολογίζεται ότι το 70% των αυτοκρατορικών πιγκουίνων θα κινδυνεύει έως το 2050 καθώς το είδος αυτό διαβιώνει στους θαλάσσιους πάγους. Οι τεράστιες αυτές παγωμένες μάζες δεν συνδέονται με τη γη αλλά κινούνται σύμφωνα με τον άνεμο και τα θαλάσσια ρεύματα. Αποτελούν τις περιοχές που το συγκεκριμένο είδους πιγκουίνου αναπαράγεται, τρέφεται και προφυλάσσεται από αρπακτικά ζώα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 το λιώσιμο των θαλασσίων πάγων στην περιοχή Pointe Géologie της Ανταρκτικής, δημιούργησε μια άνευ προηγουμένου κατάρρευση στον πληθυσμό των αυτοκρατορικών πιγκουίνων, ο οποίος δεν έχει ανακάμψει από τότε.
Για την αντιμετώπιση της διαταραχής του οικοσυστήματος των πιγκουίνων της Ανταρκτικής, η Fish and Wildlife Service των ΗΠΑ θέλει να καταγράψει τους πληθυσμούς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ενώ έχει προτείνει να χαρακτηριστούν ως «απειλούμενο» είδος. Ο χαρακτηρισμός αυτός θα επέτρεπε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη μείωση των συνεπειών που προέρχονται από τους αμερικανικούς αλιευτικούς στόλους. Ταυτόχρονα θα οδηγήσει πιθανώς στη θεσμοθέτηση περαιτέρω μέτρων από την Κυβέρνηση Μπάιντεν, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών.
Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκράτορες πιγκουίνοι είναι οι μεγαλύτεροι πιγκουίνοι του κόσμου και ζουν αποκλειστικά στην Ανταρκτική. Οι επιστήμονες παρατηρώντας τις μεταβολές στο οικοσύστημά τους αλλά και στους πληθυσμούς τους, μπορούν να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για την κλιματική αλλαγή. Καθίσταται σαφές πως πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές σε διεθνές επίπεδο για να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού και να διαφυλαχθεί η βιοποικιλότητα του πλανήτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ