
Και φέτος από την 1η Αυγούστου έως την 30η Νοεμβρίου η Διώρυγα του Παναμά προωθεί την εφαρμογή των συστάσεων του ΙΜΟ για την ταχύτητα και την πλοήγηση των πλοίων με στόχο την προστασία των φαλαινών, των δελφινιών και άλλων μεγάλων θαλάσσιων θηλαστικών καθώς ξεκινά η περίοδος μετανάστευσής τους.
Σε συμφωνία με τις συστάσεις του ΙΜΟ, τα πλοία που ταξιδεύουν από και προς τη Διώρυγα μέσω του Ατλαντικού ή του Ειρηνικού, θα πρέπει κατά το προαναφερθέν χρονικό διάστημα, να παραμένουν σε καθορισμένες περιοχές πλοήγησης γνωστές ως Traffic Separation Schemes (TSS). Επίσης, η ταχύτητα των πλοίων που ταξιδεύουν μέσω των περιοχών αυτών στην πλευρά του Ειρηνικού της Διώρυγας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 10 κόμβους, μια πρακτική γνωστή και ως Vessel Speed Reduction (VSR).
Τα μέτρα αυτά, τα οποία εφαρμόστηκαν πρώτη φορά από τη Διώρυγα του Παναμά το 2014, έχουν μειώσει αισθητά την πιθανότητα συγκρούσεων πλοίων με φάλαινες ή δελφίνια διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια και τον έλεγχο των πλοίων που διέρχονται της Διώρυγας.
«Όταν αναφερόμαστε στη βιωσιμότητα της Διώρυγας, λαμβάνουμε υπόψη την προστασία και την ευημερία όλου του οικοσυστήματος και της βιοποικιλότητας», ανέφερε ο κ. Ricaurte Vásquez Morales, επικεφαλής της Διώρυγας του Παναμά προσθέτοντας ότι τα μέτρα αυτά αποτελούν μια μικρή αλλαγή η οποία ωστόσο κάνει τη διαφορά για την προστασία της θαλάσσιας πανίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ