
Ο νηογνώμονας RINA σύναψε μια σύμβαση-πλαίσιο με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) για την υποστήριξη πρωτοβουλιών που στοχεύουν στην αύξηση της διαθεσιμότητας του LNG ως καυσίμου, μέσω της δημιουργίας νέων σταθμών ανεφοδιασμού αλλά και αποθήκευσης οι οποίοι θα βρίσκονται στη Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και την Κασπία Θάλασσα.
Το σημαντικό και στρατηγικό αυτό έργο, στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, καθιστώντας το LNG ευρύτερα διαθέσιμο για χρήση από πορθμεία, κρουαζιερόπλοια και άλλες τουριστικές δραστηριότητες, και ενισχύοντας παράλληλα την εφοδιαστική του αλυσίδα. Ο RINA θα παρέχει μια ευέλικτη επιλογή υπηρεσιών που σχετίζονται με την ασφάλεια και τη σκοπιμότητα, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των έργων σε διαφορετικές περιοχές.
Ο νηογνώμονας πρόκειται να παρέχει ένα σύνολο υπηρεσιών οι οποίες θα βοηθήσουν τις Λιμενικές Αρχές να καθορίσουν ποιες τοποθεσίες είναι κατάλληλες, από μεριάς ασφάλειας αλλά και τεχνικής και οικονομικής βιωσιμότητας, προκειμένου να κατασκευαστούν σταθμοί ανεφοδιασμού LNG μικρής κλίμακας ή εγκαταστάσεις αποθήκευσης LNG. Συνολικά ο RINA θα παρέχει οκτώ διαφορετικές υπηρεσίες, από τις οποίες μπορεί να επιλέξει η εκάστοτε Λιμενική Αρχή ανάλογα με τους στόχους της. Οι εν λόγω υπηρεσίες περιλαμβάνουν ανάλυση των ελλείψεων του κανονιστικού πλαισίου και αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων προτύπων, μελέτη σκοπιμότητας, καθορισμός κριτηρίων αποδοχής κινδύνου, ανάλυση χώρου, ναυτική ανάλυση , αναγνώριση κινδύνων, ποσοτική εκτίμηση των κινδύνων και μελέτη κινδύνου σύγκρουσης πλοίων.
Η σύμβαση-πλαίσιο θα ισχύει για τέσσερα χρόνια και σε αυτή περιλαμβάνονται έως τώρα 22 χώρες, με την EMSA να έχει τη δυνατότητα προσθήκης επιπλέον χωρών κατά την περίοδο της συμφωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ