
Νέα έρευνα των ΜΚΟ Pacific Environment και Stand.earth επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μεγαλύτερων εταιρειών λιανικού εμπορίου των ΗΠΑ, οι οποίες βασίζονται εν πολλοίς στις θαλάσσιες εφοδιαστικές αλυσίδες για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων από τις 15 μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής των ΗΠΑ το 2019 ήταν ίσος με αυτόν τριών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα ή της ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία 1,5 εκατ. νοικοκυριών στη χώρα. Οι γίγαντες του λιανεμπορίου παρήγαγαν υπερεπταπλάσιες (x7,3) εκπομπές SOx σε σχέση με τις εκπομπές όλων των οχημάτων στο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ το 2019. Από την άλλη, οι εκπομπές ΝΟx αντιστοιχούσαν στις εκπομπές 27,4 εκατ. αυτοκινήτων και φορτηγών, σύμφωνα με την έρευνα των περιβαλλοντικών ΜΚΟ.
Στην κορυφή των πιο ρυπογόνων εταιρειών λιανικής για το 2019 βρέθηκε η Walmart, η οποία, έχοντας εισαγάγει 893.390.000 TEUs, ήταν υπεύθυνη για εκπομπές 3,784 εκατ. τόνων CO2. Ακολούθησαν οι Ashley Furniture, Target, Dole, Home Depot, Chiquita, Ikea, Amazon, Samsung, ενώ τη δεκάδα κλείνει η Nike. Συνολικά, οι 15 εταιρείες λιανικής προσέθεσαν 12,7 εκατ. τόνους CO2 στην ατμόσφαιρα μέσω των διά θαλάσσης εισαγωγών τους το 2019.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι έκτοτε τόσο οι μεγάλοι διαχειριστές containerships όσο και οι πελάτες τους έχουν αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αντικτύπου. Ενδεικτικά, η CMA CMG έχει προσθέσει στον στόλο της πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατανάλωσης LNG, η MSC πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με τη Shell για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η Maersk, από την πλευρά της, πρόσφατα ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία ένδυσης BESTSELLER, βάσει της οποίας η Maersk θα παρέχει υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς πλήρως ουδέτερου άνθρακα για τα προϊόντα της ΒΕSTSELLER. Παράλληλα, ο δανέζικος κολοσσός ναυπηγεί το πρώτο containership κατανάλωσης μεθανόλης ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, ενώ το 2020 εγκαινίασε το κέντρο έρευνας Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, με πολλούς από τους σημαντικότερους φορείς και εταιρείες της διεθνούς ναυτιλίας να υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.
Φωτό: porthouston.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ