Δεξαμενόπλοια: Όλα τα φώτα στον OPEC+

Δεξαμενόπλοια: Όλα τα φώτα στον OPEC+

252
Δεξαμενόπλοια: Όλα τα φώτα στον OPEC+

Στο εβδομαδιαίο της report, η Gibson Shipbrokers εστιάζει στη συμφωνία του OPEC+ και στο πώς ενδέχεται να επηρεάσει τα δεξαμενόπλοια. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου οι συνομιλίες των κρατών-μελών του OPEC+ για την παραγωγή ήταν άκαρπες, με τα ΗΑΕ να διαφωνούν και να σημειώνουν ότι η γραμμή βάσης της παραγωγής ήταν πολύ χαμηλή. Εν τέλει, συμφωνήθηκε η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα για κάθε μήνα μεταξύ Αυγούστου και Δεκεμβρίου, δίνοντας έτσι μια ελπίδα για σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.

Με τα νέα αυτά επίπεδα παραγωγής το 2021, η συνολική παραγωγή πετρελαίου θα έχει αυξηθεί κατά 2 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Το σχέδιο για την παραγωγή του 2022 δεν έχει ακόμη καθοριστεί, με την Gibson να σημειώνει ότι μετά τον Δεκέμβριο θα πρέπει να αναπληρωθούν περικοπές ύψους 3,8 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Για τη ζήτηση πετρελαίου το 2022, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν η πανδημία και η πορεία των εμβολιασμών. Από την πλευρά της προσφοράς, σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος της αύξησης της παραγωγής από Ιράν και Βενεζουέλα αλλά και από μη μέλη του OPEC+, καθώς και η άρση ή μη ορισμένων κυρώσεων.

Η συμφωνία του OPEC+ ορίζει ότι τα ΗΑΕ, τα οποία έχουν επενδύσει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικής τους δυναμικότητας, θα ενισχύσουν την παραγωγή τους κατά 332.000 βαρέλια/ημέρα τον Μάιο του 2022. Την ίδια ώρα, Ρωσία και Σαουδική Αραβία θα αυξήσουν την παραγωγή τους κατά 500.000 βαρέλια/ημέρα, σε συμφωνία με τη γραμμή βάσης τους, ενώ οι αντίστοιχες αυξήσεις από Κουβέιτ και Ιράκ θα αγγίξουν τα 150.000 βαρέλια/ημέρα.

H Gibson στην έκθεσή της αναφέρει ότι, παρά την αύξηση της παραγωγής, ο OPEC+ είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρει να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Ιούνιο η παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ άγγιξε τα 40,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα, η οποία υπολειπόταν της ζήτησης κατά 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με την ΙΕΑ, η οποία τονίζει ότι πολλά μέλη του OPEC+ ενδεχομένως να μην καταφέρουν να αυξήσουν την παραγωγή τους. Ενδεικτικά, η Ρωσία δεν κατάφερε ποτέ να αγγίξει το baseline των 11 εκατ. βαρελιών/ημέρα και ο υψηλότερος αριθμός παραγωγής σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2018 (10,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα). Αντίστοιχες πιέσεις δέχονται η Ανγκόλα και η Νιγηρία τα τελευταία χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+ μόνο αισιοδοξία φέρνει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταλήγει η Gibson. Mε δεδομένη την αύξηση της παραγωγής από τα κράτη-μέλη, η ανάκαμψη για τα μεγαλύτερα μεγέθη, αν και σταδιακή, φαντάζει πιθανή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.