Στο εβδομαδιαίο της report, η Gibson Shipbrokers εστιάζει στη συμφωνία του OPEC+ και στο πώς ενδέχεται να επηρεάσει τα δεξαμενόπλοια. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου οι συνομιλίες των κρατών-μελών του OPEC+ για την παραγωγή ήταν άκαρπες, με τα ΗΑΕ να διαφωνούν και να σημειώνουν ότι η γραμμή βάσης της παραγωγής ήταν πολύ χαμηλή. Εν τέλει, συμφωνήθηκε η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα για κάθε μήνα μεταξύ Αυγούστου και Δεκεμβρίου, δίνοντας έτσι μια ελπίδα για σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Με τα νέα αυτά επίπεδα παραγωγής το 2021, η συνολική παραγωγή πετρελαίου θα έχει αυξηθεί κατά 2 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Το σχέδιο για την παραγωγή του 2022 δεν έχει ακόμη καθοριστεί, με την Gibson να σημειώνει ότι μετά τον Δεκέμβριο θα πρέπει να αναπληρωθούν περικοπές ύψους 3,8 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Για τη ζήτηση πετρελαίου το 2022, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν η πανδημία και η πορεία των εμβολιασμών. Από την πλευρά της προσφοράς, σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος της αύξησης της παραγωγής από Ιράν και Βενεζουέλα αλλά και από μη μέλη του OPEC+, καθώς και η άρση ή μη ορισμένων κυρώσεων.
Η συμφωνία του OPEC+ ορίζει ότι τα ΗΑΕ, τα οποία έχουν επενδύσει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικής τους δυναμικότητας, θα ενισχύσουν την παραγωγή τους κατά 332.000 βαρέλια/ημέρα τον Μάιο του 2022. Την ίδια ώρα, Ρωσία και Σαουδική Αραβία θα αυξήσουν την παραγωγή τους κατά 500.000 βαρέλια/ημέρα, σε συμφωνία με τη γραμμή βάσης τους, ενώ οι αντίστοιχες αυξήσεις από Κουβέιτ και Ιράκ θα αγγίξουν τα 150.000 βαρέλια/ημέρα.
H Gibson στην έκθεσή της αναφέρει ότι, παρά την αύξηση της παραγωγής, ο OPEC+ είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρει να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Ιούνιο η παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ άγγιξε τα 40,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα, η οποία υπολειπόταν της ζήτησης κατά 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με την ΙΕΑ, η οποία τονίζει ότι πολλά μέλη του OPEC+ ενδεχομένως να μην καταφέρουν να αυξήσουν την παραγωγή τους. Ενδεικτικά, η Ρωσία δεν κατάφερε ποτέ να αγγίξει το baseline των 11 εκατ. βαρελιών/ημέρα και ο υψηλότερος αριθμός παραγωγής σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2018 (10,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα). Αντίστοιχες πιέσεις δέχονται η Ανγκόλα και η Νιγηρία τα τελευταία χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+ μόνο αισιοδοξία φέρνει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταλήγει η Gibson. Mε δεδομένη την αύξηση της παραγωγής από τα κράτη-μέλη, η ανάκαμψη για τα μεγαλύτερα μεγέθη, αν και σταδιακή, φαντάζει πιθανή.