
Ραγδαία είναι η αύξηση που έχει παρατηρηθεί σε κυβερνοεπιθέσεις τα τελευταία χρόνια. Η ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση στην τάση αυτή, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά αυτής της φύσεως, με πιο χαρακτηριστική κυβερνοεπίθεση εκείνη που έπληξε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) στις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Ωστόσο, ο IMO δεν ήταν ούτε το πρώτο θύμα ούτε το τελευταίο. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM είχε πληγεί επίσης, περίπου 45 ημέρες αφότου κυβερνοεπίθεση στην Carnival Corporation έθεσε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα πολλών επιβατών.
Μια επιπλέον κυβερνοεπίθεση, που δεν σχετίζεται άμεσα με κάποια ναυτιλιακή εταιρεία ή ναυτιλιακό οργανισμό αλλά εμμέσως με το ευρύτερο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, ήταν στον πετρελαϊκό αγωγό Colonial Pipeline στις ΗΠΑ, στις 7 Μαΐου 2021. Το περιστατικό αυτό οδήγησε σε υψηλή ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου και ευνόησε βραχυπρόθεσμα τη ναυτιλία, λόγω της απότομης αύξησης των ναύλων στα product tankers.
Η τάση αυτή δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Μόλις πριν από μερικές ημέρες, στις 22 Ιουλίου 2021, η εταιρεία Transnet της Νότιας Αφρικής δέχτηκε κυβερνοεπίθεση, η οποία επηρέασε τα συστήματά της, οδηγώντας σε καθυστέρηση της διακίνησης φορτίων στα λιμάνια του Ντούρμπαν και του Κέιπ Τάουν.
Παρ’ όλα αυτά, είναι αδιαμφισβήτητο πως η ψηφιοποίηση των δεδομένων και των λειτουργιών έχει ήδη συνεισφέρει σημαντικά σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας, όπως για παράδειγμα στους λιμένες, και είναι επόμενο πως θα συνεχίσει να συνεισφέρει καθώς θα εξελίσσεται. Όμως, προκειμένου η ναυτιλία να μπορέσει να απολαύσει τα οφέλη της ψηφιοποίησης, πρέπει παράλληλα να επιδοθεί και στην εύρεση αποτελεσματικών τρόπων προστασίας από τους κινδύνους που αυτή ενέχει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ