
Λίγες ημέρες προτού οι αίθουσες των δύο Κοινοβουλίων στο Westminster του Λονδίνου αδειάσουν λόγω καλοκαιρινών διακοπών, το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζει ένα ισχυρό κύμα της πανδημίας, το οποίο έχει γονατίσει την εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας. Οι δράσεις της κυβέρνησης για την πρόληψη της περαιτέρω εξάπλωσης του ιού έχουν ανατρέψει πολλές ισορροπίες, καθώς οι πολίτες ενημερώνονται, μέσω εφαρμογής, για το δικαίωμά τους ή μη να εξέλθουν της οικίας τους (η πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση έχει περιπαικτικά βαπτισθεί «pingdemic»).
Ποιες είναι οι επιπτώσεις της όλης κατάστασης, όμως, για το εμπόριο και τις μεταφορές; Ανεμβολίαστοι κυρίως εργάτες, στελέχη αλλά και εργαζόμενοι στο σύνολο της μεταφορικής και εφοδιαστικής αλυσίδας λαμβάνουν συχνά οδηγίες ή και συστάσεις να παραμείνουν σε καραντίνα, με αποτέλεσμα τα ράφια των καταστημάτων τροφοδοσίας, και όχι μόνο, να αδειάζουν ολοένα και γρηγορότερα, προκαλώντας εκνευρισμό και αγωνία στους καταναλωτές για τη νέα τάξη πραγμάτων. Παράλληλα, η συμφόρηση στα λιμάνια της χώρας αλλά και στους τερματικούς σταθμούς, κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, δεν δείχνει καμία τάση υποχώρησης.
Εν μέσω αυτής της κατάστασης, η επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου του Βρετανικού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (UK Chamber of Shipping) σε δύο υψηλόβαθμους υπουργούς της βρετανικής κυβέρνησης αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θέτουν οι ναυτιλιακοί παράγοντες της χώρας.
Κατ’ αρχάς, προτεραιότητα της κυβέρνησης, σύμφωνα με το Επιμελητήριο, πρέπει να είναι ο εμβολιασμός όλων των εργαζομένων που υποστηρίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία της οικονομίας και του εμπορίου. Πέραν αυτού, στα βήματα των ΗΠΑ και του Βελγίου, το Ηνωμένο Βασίλειο «πιέζεται» να διαθέσει τη μεγάλη ποσότητα των αδιάθετων εμβολίων για να εμβολιάσει ναυτικούς, οποιασδήποτε εθνικότητας, σε πλοία που προσεγγίζουν βρετανικούς λιμένες. Το Επιμελητήριο επαναλαμβάνει την άποψη του ICS ότι οι ναυτικοί αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας.
Επιπλέον, το Βρετανικό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο στην ανακοίνωσή του κάνει λόγο για την αξία της «πράσινης ναυτιλίας», ειδικά για τη μετάβαση στην πολυπόθητη βιωσιμότητα. Στο σημείο αυτό αναφέρεται το αποτέλεσμα έρευνας του Υπουργείου Εμπορίου, η οποία επισημαίνει πως τα πλοία παράγουν 25 έως 250 φορές λιγότερες εκπομπές από ό,τι τα φορτηγά οχήματα μεταφορών.
Τέλος, το Επιμελητήριο ανακοίνωσε και την εγγραφή νέων μελών στους κόλπους του, αναφέροντας πως αύξηση των μελών σημαίνει αύξηση του ποσοστού εκπροσώπησης του κλάδου, το οποίο δύναται να μεταφραστεί σε αύξηση πολιτικής επιρροής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ