Οι πονοκέφαλοι του «pingdemic» απασχολούν έντονα τη βρετανική ναυτιλία

Οι πονοκέφαλοι του «pingdemic» απασχολούν έντονα τη βρετανική ναυτιλία

141
Οι πονοκέφαλοι του «pingdemic» απασχολούν έντονα τη βρετανική ναυτιλία

Λίγες ημέρες προτού οι αίθουσες των δύο Κοινοβουλίων στο Westminster του Λονδίνου αδειάσουν λόγω καλοκαιρινών διακοπών, το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζει ένα ισχυρό κύμα της πανδημίας, το οποίο έχει γονατίσει την εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας. Οι δράσεις της κυβέρνησης για την πρόληψη της περαιτέρω εξάπλωσης του ιού έχουν ανατρέψει πολλές ισορροπίες, καθώς οι πολίτες ενημερώνονται, μέσω εφαρμογής, για το δικαίωμά τους ή μη να εξέλθουν της οικίας τους (η πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση έχει περιπαικτικά βαπτισθεί «pingdemic»).

Ποιες είναι οι επιπτώσεις της όλης κατάστασης, όμως, για το εμπόριο και τις μεταφορές; Ανεμβολίαστοι κυρίως εργάτες, στελέχη αλλά και εργαζόμενοι στο σύνολο της μεταφορικής και εφοδιαστικής αλυσίδας λαμβάνουν συχνά οδηγίες ή και συστάσεις να παραμείνουν σε καραντίνα, με αποτέλεσμα τα ράφια των καταστημάτων τροφοδοσίας, και όχι μόνο, να αδειάζουν ολοένα και γρηγορότερα, προκαλώντας εκνευρισμό και αγωνία στους καταναλωτές για τη νέα τάξη πραγμάτων. Παράλληλα, η συμφόρηση στα λιμάνια της χώρας αλλά και στους τερματικούς σταθμούς, κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, δεν δείχνει καμία τάση υποχώρησης.

Εν μέσω αυτής της κατάστασης, η επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου του Βρετανικού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (UK Chamber of Shipping) σε δύο υψηλόβαθμους υπουργούς της βρετανικής κυβέρνησης αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θέτουν οι ναυτιλιακοί παράγοντες της χώρας.

Κατ’ αρχάς, προτεραιότητα της κυβέρνησης, σύμφωνα με το Επιμελητήριο, πρέπει να είναι ο εμβολιασμός όλων των εργαζομένων που υποστηρίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία της οικονομίας και του εμπορίου. Πέραν αυτού, στα βήματα των ΗΠΑ και του Βελγίου, το Ηνωμένο Βασίλειο «πιέζεται» να διαθέσει τη μεγάλη ποσότητα των αδιάθετων εμβολίων για να εμβολιάσει ναυτικούς, οποιασδήποτε εθνικότητας, σε πλοία που προσεγγίζουν βρετανικούς λιμένες. Το Επιμελητήριο επαναλαμβάνει την άποψη του ICS ότι οι ναυτικοί αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας.

Επιπλέον, το Βρετανικό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο στην ανακοίνωσή του κάνει λόγο για την αξία της «πράσινης ναυτιλίας», ειδικά για τη μετάβαση στην πολυπόθητη βιωσιμότητα. Στο σημείο αυτό αναφέρεται το αποτέλεσμα έρευνας του Υπουργείου Εμπορίου, η οποία επισημαίνει πως τα πλοία παράγουν 25 έως 250 φορές λιγότερες εκπομπές από ό,τι τα φορτηγά οχήματα μεταφορών.

Τέλος, το Επιμελητήριο ανακοίνωσε και την εγγραφή νέων μελών στους κόλπους του, αναφέροντας πως αύξηση των μελών σημαίνει αύξηση του ποσοστού εκπροσώπησης του κλάδου, το οποίο δύναται να μεταφραστεί σε αύξηση πολιτικής επιρροής.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.