
Περισσότερο από το 40% της παραγωγής ενέργειας της Κίνας το 2020 προήλθε από ανανεώσιμες πηγές, καλύπτοντας σχεδόν το ένα τρίτο των αναγκών της σε κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, ανέφερε το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
Το προηγούμενο έτος, η χώρα πρόσθεσε στο δίκτυο των ΑΠΕ 71,8 GW αιολικής ενέργειας και 48,2 GW ηλιακής ενέργειας μέσω υποδομών που ευθυγραμμίζονται με τους στόχους που έχει θέσει. Ένας από αυτούς είναι η μείωση της κατανάλωσης άνθρακα μέχρι το 2030 και η επίτευξη ενός ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα μέχρι το 2060.
Παρ’ όλα αυτά, δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters σημειώνει ότι το 2020 η Κίνα έθεσε σε λειτουργία νέα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, με την παραγωγή τους να αντιστοιχεί σε 38,4 GW. Ο αριθμός των νέων εργοστασίων ξεπερνά περισσότερο από τρεις φορές αντίστοιχα έργα οποιασδήποτε άλλης χώρας και ίσως να αποτελέσει εμπόδιο στην επίτευξη των σύντομων περιβαλλοντικών στόχων που έχει θέσει η χώρα.
Επιπλέον, η Κίνα έχει εγκρίνει projects άνθρακα που αντιστοιχούν σε δυνητική παραγωγή της τάξεως των 247 GW. Η Κίνα δέχεται κριτική για την προσπάθειά της να ανακάμψει από τις συνέπειες της πανδημίας μέσω τόνωσης της βαριάς της βιομηχανίας και να καλύψει τις βραχυπρόθεσμες οικονομικές της ανάγκες μέσω του άνθρακα.
Συγκεκριμένα, θα επιτραπεί η δυνητική αύξηση της κατανάλωσης άνθρακα την πενταετία 2021-2025, με το 2025 να είναι η χρονιά που η χρήση άνθρακα θα φτάσει το ανώτατο όριο. Από το 2026 και έπειτα, αναμένεται μείωση στη χρήση του.
Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν πως, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον, η Κίνα θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο εμπόριο άνθρακα, καθώς η επιτάχυνση των ενεργειών που θα επιτρέψουν την επίτευξη των βιώσιμων στόχων της αναμένεται από το 2026 και έπειτα.
Φωτό: Alex Plavevski/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Η αυτόνομη ναυσιπλοΐα, έπειτα από μια συνεχή και μεγάλη σε διάρκεια περίοδο δοκιμών, περνά πλέον στη φάση της εμπορικής εφαρμογής στην ποντοπόρο ναυτιλία. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ