
Mε δραματικό τόνο περιγράφει στο Reuters την κατάσταση που βιώνουν οι ναυτικοί τους τελευταίους 18 μήνες ο καπτ. Tejinder Singh.
Ο καπτ. Tejinder Singh και το 20μελές πλήρωμά του βρίσκονται για πολλούς μήνες αποκλεισμένοι στο πλοίο χωρίς να γνωρίζουν πότε θα επαναπατριστούν. Το πλοίο τους από την Ινδία ταξίδεψε στις ΗΠΑ και από εκεί στην Κίνα, όπου παρέμεινε «κολλημένο» για εβδομάδες περιμένοντας να ξεφορτώσει.
«Έχω δει μεγάλους άντρες να κλαίνε. Είμαστε ξεχασμένοι και θεωρούμαστε δεδομένοι», τονίζει o καπτ. Tejinder Singh στο Reuters από τον Ειρηνικό Ωκεανό καθώς το πλοίο του κατευθύνεται στην Αυστραλία, περιγράφοντας την ανθρωπιστική κρίση που βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί σαν αυτόν, με τη μετάλλαξη Δέλτα του κορονοϊού να σαρώνει πολλά ναυτικά έθνη. Ο ίδιος δεν φαίνεται αισιόδοξος ότι θα αντικατασταθεί και θα επιστρέψει σπίτι σύντομα και κάνει λόγο για μια δεύτερη κρίση αλλαγών πληρωμάτων που διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Οι περιορισμοί λόγω του κορονοϊού ουσιαστικά ανακόπτουν κάθε είδους επικοινωνία των ναυτικών με τη στεριά, ενώ την ίδια ώρα οι εμβολιασμοί προχωρούν με αργούς ρυθμούς ‒ σύμφωνα με το ICS, μόλις το 2,5% των ναυτικών παγκοσμίως έχουν εμβολιαστεί. Oι περιορισμοί ποικίλλουν, από υποχρεωτικά τεστ σε πληρώματα που προέρχονται ή έχουν επισκεφθεί συγκεκριμένες χώρες έως απαγόρευση των αλλαγών πληρωμάτων σε σημαντικά λιμάνια.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους αυξήθηκε από το 7,2% τον Μάιο στο 8,8% τον Ιούνιο, σύμφωνα με τον δείκτη Neptune Declaration Crew Change Indicator του Global Maritime Forum.
Κύκλοι της βιομηχανίας ανησυχούν ότι, λόγω της κατάστασης αυτής, το έλλειμμα ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία θα διογκωθεί και, παρά τις εκκλήσεις τους προς τα Ηνωμένα Έθνη και τις διεθνείς κυβερνήσεις, η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων φαίνεται να επιδεινώνεται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ