
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä συνεχίζει να ηγείται του μετασχηματισμού των κλάδων ενέργειας και θαλάσσιων μεταφορών αναζητώντας νέες λύσεις απαλλαγμένες από τις ανθρακικές εκπομπές, μέσω ενός αναπτυξιακού του έργου για την εύρεση των καυσίμων του μέλλοντος. Η εταιρεία πρωτοπορεί στην υιοθέτηση του υδρογόνου και της αμμωνίας ως βιώσιμων καυσίμων, μέσω προηγμένων δοκιμών που πραγματοποιούνται στους ειδικά διαμορφωμένους ώστε να καταναλώνουν διαφορετικά είδη καυσίμων κινητήρες της.
Το υδρογόνο και η αμμωνία δεν περιέχουν άνθρακα, κάτι που σημαίνει πως η καύση τους δεν παράγει καθόλου εκπομπές CO2. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν δοκιμές σε κινητήρες πλήρους κλίμακας στα εργαστήρια της Wärtsilä στη Βάασα της Φινλανδίας, προκειμένου να εκτιμηθούν οι βέλτιστες παράμετροι λειτουργίας των κινητήρων που χρησιμοποιούν τα εν λόγω καύσιμα. Τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι αρκετά ενθαρρυντικά, με τον δοκιμαστικό κινητήρα να αποδίδει εξαιρετικά καλά λειτουργώντας με καύσιμο που περιέχει 70% αμμωνία, στο σύνηθες φάσμα φορτίων των θαλάσσιων κινητήρων. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία δοκιμές και σε έναν άλλο κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιούσε ως καύσιμο καθαρό υδρογόνο.
Οι δοκιμές πρόκειται να συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια, με σκοπό την εύρεση των βέλτιστων λύσεων για κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και σε πλοία, επιτρέποντας έτσι τη μετάβαση σε ένα μέλλον απαλλαγμένο από τον άνθρακα, στο οποίο θα πρωταγωνιστούν τα πράσινα καύσιμα.
Φωτό: www.wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ