
Η κινεζική εταιρεία COSCO επεκτείνεται στη Σαουδική Αραβία μέσω της απόκτησης σημαντικού ποσοστού του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Red Sea Gateway Terminal (RSGT) του λιμανιού της Τζέντα, έπειτα από συμφωνία που είχε οριστικοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2021. Συγκεκριμένα, η Cosco Shipping Ports Limited (CSPL) απέκτησε το 20% του RSGT, με ένα 20% να κατέχει πλέον το δημόσιο επενδυτικό ταμείο PIF της Σαουδικής Αραβίας και το υπόλοιπο 60% να παραμένει σε μετόχους.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, οι εμπορικές σχέσεις Σαουδικής Αραβίας και Κίνας έχουν ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια, με τη Σαουδική Αραβία να εκθρονίζει τη Ρωσία από τη θέση του πρώτου προμηθευτή πετρελαίου προς την Κίνα, από το 2020 και έπειτα. Επιπλέον, υπενθυμίζεται πως, τον Σεπτέμβριο του 2016, η Cosco Shipping υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη Βασιλική Επιτροπή της Σαουδικής Αραβίας για τη χρηματοδότηση και την ολοκλήρωση των έργων στο λιμάνι του Jazan και στο κέντρο πολλαπλών υπηρεσιών και logistics στην πόλη Yanbu.
Δεν είναι μυστικό, άλλωστε, πως η στρατηγική επέκταση της Κίνας εξελίσσεται την τελευταία δεκαετία, με φόντο το πιο μεγαλεπήβολο μελλοντικό έργο της χώρας, το One Belt One Road Initiative (OBOR), που στοχεύει στη σύνδεση και στη συνεργασία χωρών της Ευρασίας.
Ενώ η μερική απόκτηση του τερματικού σταθμού RSGT δεν δείχνει να συνδέεται άμεσα με το OBOR, σε περίπτωση που υπάρξουν σχέδια συνεργασίας μεταξύ Ιράν και Σαουδικής Αραβίας, όλα δύνανται να αλλάξουν. Συγκεκριμένα, αν οι πρωτεύουσες Ριάντ και Τεχεράνη συνδεθούν σιδηροδρομικά, θα δημιουργηθεί ταυτόχρονα έμμεση σύνδεση του λιμανιού Τζέντα με την Τεχεράνη, καθώς η Σαουδική Αραβία έχει αποφασίσει τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με την πρωτεύουσα Ριάντ, μέσω του έργου Saudi Landbridge. Η πιθανή σύνδεση με το OBOR έγκειται στο γεγονός πως η Τεχεράνη αποτελεί πόλη-σταθμό της πρωτοβουλίας στη Μέση Ανατολή.
Φωτό: Wallace Woon/ AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ