
Η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας περιορίστηκε στο 7,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, καθώς το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών πλήττει τα εργοστάσια και τα νέα ξεσπάσματα κρουσμάτων κορονοϊού επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες, δείγμα ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της κινεζικής οικονομίας ενδέχεται να κάνουν περισσότερα για να στηρίξουν την ανάπτυξη.
Οικονομολόγοι ανέμεναν ότι το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Κίνας (ΑΕΠ) θα παρουσίαζε αύξηση κατά 8,1% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου. Αυτό θα σηματοδοτούσε μια σημαντική επιβράδυνση από την αύξηση ρεκόρ κατά 18,3% την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, όταν ο ρυθμός ανάπτυξης σε ετήσια βάση ήταν εντυπωσιακός, μετά την πτώση που προκλήθηκε από τον Covid-19 το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο ανακάμπτει από το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενισχυμένη από τη σταθερή ζήτηση για τις εξαγωγές της, αλλά η ανάπτυξη αρχίζει να ασθμαίνει, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα επιβραδύνεται από το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και τις ελλείψεις προσφοράς, ενώ η αύξηση των κρουσμάτων έχει επίσης περιορίσει τη ζήτηση των καταναλωτών.
«Διατηρούμε την άποψή μας ότι η πτωτική πίεση στην ανάπτυξη πιθανότατα θα αυξηθεί στο εξάμηνο», ανέφεραν οι αναλυτές της Nomura, αναμένοντας ότι η ζήτηση θα υποχωρήσει και η ανάπτυξη των εξαγωγών θα εξασθενήσει, καθώς οι ανεπτυγμένες οικονομίες σταδιακά επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς, ενώ προειδοποιούν επίσης ότι η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών θα μειώσει την κατανάλωση.
Οι αναλυτές της Barclays υπολόγισαν ότι ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης των τελευταίων δύο ετών για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα ήταν 5,0-5,5%, πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, οπότε κινούνταν σε επίπεδα 6,0-6,5%.
Η Κίνα έχει θέσει ετήσιο στόχο οικονομικής ανάπτυξης άνω του 6% φέτος, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών, δίνοντας στους υπευθύνους χάραξης πολιτικής περισσότερο χώρο για να αντιμετωπίσουν τις αβεβαιότητες. Στη συνέχεια, η ανάπτυξη αναμένεται να μετριαστεί στο 5,5% το 2022, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ