
H γαλλική GTT ανακοίνωσε πως απέκτησε, σε συνεργασία με τη Hudong Zhonghua Shipbuilding Group Co. (HZ), μια διπλή Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τους νηογνώμονες China Classification Society (CCS) και DNV για τον καινοτόμο σχεδιασμό πλοίου ανεφοδιασμού καυσίμου LNG «Ballast-Water-Free».
Ο σχεδιασμός «Ballast-Water-Free» σημαίνει ότι το εν λόγω πλοίο δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα και η συγκεκριμένη έγκριση αναγνωρίζει τη συμμόρφωση αυτού με τους κανονισμούς που αφορούν τα ποντοπόρα πλοία τόσο ως προς την κατασκευή όσο και ως προς τον εξοπλισμό τους. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τα συστήματα συγκράτησης LNG τύπου μεμβράνης της GTT, τα οποία επιτρέπουν την κατασκευή οικονομικότερων αλλά και φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων.
Η πλειονότητα των εμπορικών πλοίων χρησιμοποιούν θαλάσσιο έρμα όταν οι δεξαμενές φορτίου είναι άδειες και ως εκ τούτου καθημερινά μεταφέρεται παγκοσμίως μια μεγάλη ποσότητα θαλασσινού νερού. Ακόμα και όταν το θαλάσσιο έρμα υφίσταται επεξεργασία, υπάρχει ο κίνδυνος μεταφοράς επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών και παθογόνων από τη μία περιοχή στην άλλη. Η λύση την οποία ανέπτυξε η GTT εξαλείφει πλήρως αυτόν τον κίνδυνο, ενώ παράλληλα η αφαίρεση του συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος μειώνει την κατανάλωση ενέργειας αλλά και τις εκπομπές CO2 των πλοίων.
Ένα πλοίο που δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα διαθέτει επίσης αρκετά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά το κόστος επένδυσης και το λειτουργικό κόστος, την απλοποίηση των λειτουργιών του, τη μείωση της διάβρωσης και την παράταση της διάρκειας ζωής του.
Ο νέος σχεδιασμός έχει ήδη δοκιμαστεί εκτενώς σε ειδική δεξαμενή δοκιμών, όπου απέδειξε την αξιοπλοΐα του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ