
H γαλλική GTT ανακοίνωσε πως απέκτησε, σε συνεργασία με τη Hudong Zhonghua Shipbuilding Group Co. (HZ), μια διπλή Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τους νηογνώμονες China Classification Society (CCS) και DNV για τον καινοτόμο σχεδιασμό πλοίου ανεφοδιασμού καυσίμου LNG «Ballast-Water-Free».
Ο σχεδιασμός «Ballast-Water-Free» σημαίνει ότι το εν λόγω πλοίο δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα και η συγκεκριμένη έγκριση αναγνωρίζει τη συμμόρφωση αυτού με τους κανονισμούς που αφορούν τα ποντοπόρα πλοία τόσο ως προς την κατασκευή όσο και ως προς τον εξοπλισμό τους. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τα συστήματα συγκράτησης LNG τύπου μεμβράνης της GTT, τα οποία επιτρέπουν την κατασκευή οικονομικότερων αλλά και φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων.
Η πλειονότητα των εμπορικών πλοίων χρησιμοποιούν θαλάσσιο έρμα όταν οι δεξαμενές φορτίου είναι άδειες και ως εκ τούτου καθημερινά μεταφέρεται παγκοσμίως μια μεγάλη ποσότητα θαλασσινού νερού. Ακόμα και όταν το θαλάσσιο έρμα υφίσταται επεξεργασία, υπάρχει ο κίνδυνος μεταφοράς επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών και παθογόνων από τη μία περιοχή στην άλλη. Η λύση την οποία ανέπτυξε η GTT εξαλείφει πλήρως αυτόν τον κίνδυνο, ενώ παράλληλα η αφαίρεση του συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος μειώνει την κατανάλωση ενέργειας αλλά και τις εκπομπές CO2 των πλοίων.
Ένα πλοίο που δεν χρησιμοποιεί θαλάσσιο έρμα διαθέτει επίσης αρκετά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά το κόστος επένδυσης και το λειτουργικό κόστος, την απλοποίηση των λειτουργιών του, τη μείωση της διάβρωσης και την παράταση της διάρκειας ζωής του.
Ο νέος σχεδιασμός έχει ήδη δοκιμαστεί εκτενώς σε ειδική δεξαμενή δοκιμών, όπου απέδειξε την αξιοπλοΐα του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ