
Η εταιρεία Proman πρόσφατα έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο επιπλέον δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου και χωρητικότητας 49.900 dwt, τα οποία θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο, αυξάνοντας έτσι την επένδυσή της σε πλοία κατανάλωσης μεθανόλης, στα έξι νεότευκτα πλοία. Από αυτά, τα τρία θα είναι υπό την ιδιοκτησία της Proman, ενώ τα υπόλοιπα τρία ανήκουν στην κοινοπραξία JV, στην οποία συμμετέχει μαζί με την εταιρεία Stena Bulk.
Τα δύο νέα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI), ενώ είναι προγραμματισμένα για παράδοση στα τέλη του 2023. Θα είναι εξοπλισμένα με τους καινοτόμους κινητήρες MAN B&W 6G50ME-C9.6 MW Tier III, ενώ θα διαθέτουν και τις τελευταίες τεχνολογίες για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων συνεχούς ελέγχου της καύσης και καλύτερου συντονισμού του κινητήρα, βελτιωμένη αεροδυναμική διαμόρφωση του κύτους καθώς και μια αξονική γεννήτρια, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη συμμόρφωση με τους αυστηρούς κανονισμούς περί εκπομπών.
Κάθε πλοίο υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιεί ετησίως περίπου 12.500 τόνους μεθανόλης ως καυσίμου. Χρησιμοποιώντας την ευρέως διαθέσιμη «γκρι» μεθανόλη, η οποία παράγεται από φυσικό αέριο, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις βασικές λειτουργίες των πλοίων μπορούν να μειωθούν σημαντικά σε σχέση με τη χρήση συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ενώ παράλληλα εξαλείφονται οι εκπομπές θείου και βλαβερών σωματιδίων, μειώνονται κατά 60% οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και κατά 10-15% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Φωτό: Proman
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ