
Οι πολύ υψηλοί ναύλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους έξι μήνες, απόρροια της ενισχυμένης ζήτησης, έχουν οδηγήσει τους διαχειριστές σε διπλασιασμό των αγοραπωλησιών το α΄ εξάμηνο, τονίζει η BIMCO σε ανάλυσή της.
Την ίδια ώρα, η έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες containerships αντανακλά και το asset play που λαμβάνει χώρα τα τελευταία χρόνια. «Από την πλευρά των πωλητών, οι υπάρχουσες τιμές προσφέρουν ένα σημαντικό κίνητρο, σκιαγραφώντας τον ρόλο του asset play στα μοντέλα ορισμένων πλοιοκτητών, καθώς τα κέρδη από την πώληση πλοίων σε περιόδους όπως αυτή μπορούν δυνητικά να καλύψουν τις απώλειες κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας αύξηση 103,7% από τα 136 πλοία που πουλήθηκαν και αγοράστηκαν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. 922.203 TEUs βρήκαν νέους ιδιοκτήτες και συνεπώς ο μέσος όρος μεταφορικής ικανότητας των containerships που άλλαξαν χέρια το α΄ εξάμηνο άγγιξε τα 3.403 TEUs. Παρά το γεγονός ότι οι συμφωνίες αγοραπωλησίας υπερδιπλασιάστηκαν, το capacity που πουλήθηκε και αγοράστηκε αυξήθηκε κατά 40,1%.
Με διαφορά, τα πλοία με το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον το α΄ εξάμηνο ήταν τα feeder ships (100-2.999 TEUs), καθώς οι πωλήσεις τους άγγιξαν τις 167, μεταφορικής ικανότητας 289.636 TEUs. Από την άλλη, 54 post Panamaxes (5.000-9.999 ΤΕUs) άλλαξαν χέρια, με τη μεταφορική τους ικανότητα να ανέρχεται σε 358.874 TEUs.
Tα μεγαλύτερα containerships ήταν και τα λιγότερο δημοφιλή, με μόλις πέντε πάνω από τα 10.000 TEUs να αλλάζουν χέρια στη second-hand αγορά.
Φωτό: Vidar Nordli-Mathisen/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ