
H παραγωγή αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας έφτασε τον περασμένο Μάιο στα επίπεδα ρεκόρ των 60,5 εκατ. τόνων. Μάλιστα, και σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 ο συνολικός όγκος πετρελαίου που επεξεργάστηκαν τα διυλιστήρια στην Κίνα ήταν αυξημένος κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και κατά 10,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Αρχή της Κίνας, συνολικά το α΄ πεντάμηνο τα κινεζικά διυλιστήρια επεξεργάστηκαν 292,7 εκατ. τόνους πετρελαίου.
Παρά την κατά 12% αύξηση του όγκου πετρελαίου στα διυλιστήρια της ασιατικής χώρας, η κινεζική προσφορά, η οποία περιλαμβάνει την εγχώρια παραγωγή και τις εισαγωγές, αυξήθηκε μόλις κατά 2,3% τους πέντε πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την BIMCO. Oι εισαγωγές ανήλθαν στους 220,5 εκατ. τόνους, ενώ η παραγωγή άγγιξε τους 82,6 εκατ. τόνους. Προσθέτοντας τους δύο αυτούς αριθμούς και λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνολική προσφορά πετρελαίου της Κίνας κινήθηκε στους 303,2 εκατ. τόνους, συμπεραίνει κανείς ότι τα αποθέματα τους πέντε πρώτους μήνες του 2021 αυξήθηκαν κατά 10,7 εκατ. τόνους.
«Το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου υπερέβη ξανά τα $70/βαρέλι έχει ενθαρρύνει την Κίνα να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τα αποθέματα αντί να συνεχίζει να τα αυξάνει, όπως έκανε τους τελευταίους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου τους πέντε πρώτους μήνες του έτους ήταν σε επίπεδα ρεκόρ, μία από τις λίγες ευχάριστες εξελίξεις για την αγορά των δεξαμενόπλοιων», τονίζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
O ίδιος επισημαίνει ότι, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι κινεζικές εισαγωγές θα παρουσιάσουν ετήσια πτώση, διότι δεν θα μπορούσαν να συναγωνιστούν τους αντίστοιχους περσινούς αριθμούς, οι οποίοι ήταν ιδιαίτερα αυξημένοι λόγω του «πολέμου τιμών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Το ράλι που καταγράφηκε στους ναύλους των Capesizes πρόσφατα, με αποτέλεσμα να αναρριχηθούν στα $30.000, φαίνεται ότι κοπάζει, με σημάδια αποδυνάμωσης να εμφανίζονται στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ