
Τέθηκε σε λειτουργία στην Κίνα αυτό που θα γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του κόσμου, το οποίο αναμένεται να βοηθήσει τη χώρα να πετύχει τους κλιματικούς της στόχους, αν και το περιβαλλοντικό και ανθρώπινο κόστος του δεν είναι αμελητέα.
Με το 289 μέτρων φράγμα του το εργοστάσιο του Μπαϊχετάν που βρίσκεται στις επαρχίες Σετσουάν και Γιουνάν πάνω στον ποταμό Γιανγκτσέ ξεκίνησε να παράγει ενέργεια, μετέδωσε η κινεζική κρατική τηλεόραση CCTV.
Όταν τεθεί πλήρως σε λειτουργία, το 2022 όπως είναι προγραμματισμένο, θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο παγκοσμίως από άποψη ισχύος, μετά από αυτό του φράγματος των Τριών Φαραγγιών, το οποίο βρίσκεται επίσης στην Κίνα στον ποταμό Γιανγκτσέ.
Το Μπαϊχετάν θα μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για να καλύπτει τις ετήσιες ανάγκες 500.000 ανθρώπων, σύμφωνα με το CCTV.
Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δήλωσε ότι η ελπίζει πως το νέο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο θα βοηθήσει τη χώρα «να πετύχει τους στόχους της για κορύφωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα (ως το 2030) και για ουδετερότητα του άνθρακα (ως το 2060)» και θα βοηθήσει «στην οικολογική της μετάβαση».
Η Κίνα έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες την κατασκευή υδροηλεκτρικών φραγμάτων προκειμένου να τροφοδοτήσει την οικονομική της ανάπτυξη και να περιορίσει την κατανάλωση άνθρακα, από τον οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό.
Ωστόσο αυτά τα εργοστάσια έχουν σοβαρές επιπτώσεις, καθώς διαταράσσουν το τοπικό οικοσύστημα και απαιτούν τη μετεγκατάσταση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Το Μπαϊχετάν προκαλεί ανησυχία για τον πληθυσμό των ψαριών στον Γιανγκτσέ, ενώ για την ανέγερσή του χρειάστηκε να μετεγκατασταθούν περίπου 100.000 άνθρωποι από την περιοχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ