
Τέθηκε σε λειτουργία στην Κίνα αυτό που θα γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του κόσμου, το οποίο αναμένεται να βοηθήσει τη χώρα να πετύχει τους κλιματικούς της στόχους, αν και το περιβαλλοντικό και ανθρώπινο κόστος του δεν είναι αμελητέα.
Με το 289 μέτρων φράγμα του το εργοστάσιο του Μπαϊχετάν που βρίσκεται στις επαρχίες Σετσουάν και Γιουνάν πάνω στον ποταμό Γιανγκτσέ ξεκίνησε να παράγει ενέργεια, μετέδωσε η κινεζική κρατική τηλεόραση CCTV.
Όταν τεθεί πλήρως σε λειτουργία, το 2022 όπως είναι προγραμματισμένο, θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο παγκοσμίως από άποψη ισχύος, μετά από αυτό του φράγματος των Τριών Φαραγγιών, το οποίο βρίσκεται επίσης στην Κίνα στον ποταμό Γιανγκτσέ.
Το Μπαϊχετάν θα μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για να καλύπτει τις ετήσιες ανάγκες 500.000 ανθρώπων, σύμφωνα με το CCTV.
Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δήλωσε ότι η ελπίζει πως το νέο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο θα βοηθήσει τη χώρα «να πετύχει τους στόχους της για κορύφωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα (ως το 2030) και για ουδετερότητα του άνθρακα (ως το 2060)» και θα βοηθήσει «στην οικολογική της μετάβαση».
Η Κίνα έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες την κατασκευή υδροηλεκτρικών φραγμάτων προκειμένου να τροφοδοτήσει την οικονομική της ανάπτυξη και να περιορίσει την κατανάλωση άνθρακα, από τον οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό.
Ωστόσο αυτά τα εργοστάσια έχουν σοβαρές επιπτώσεις, καθώς διαταράσσουν το τοπικό οικοσύστημα και απαιτούν τη μετεγκατάσταση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Το Μπαϊχετάν προκαλεί ανησυχία για τον πληθυσμό των ψαριών στον Γιανγκτσέ, ενώ για την ανέγερσή του χρειάστηκε να μετεγκατασταθούν περίπου 100.000 άνθρωποι από την περιοχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ