
Τέθηκε σε λειτουργία στην Κίνα αυτό που θα γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του κόσμου, το οποίο αναμένεται να βοηθήσει τη χώρα να πετύχει τους κλιματικούς της στόχους, αν και το περιβαλλοντικό και ανθρώπινο κόστος του δεν είναι αμελητέα.
Με το 289 μέτρων φράγμα του το εργοστάσιο του Μπαϊχετάν που βρίσκεται στις επαρχίες Σετσουάν και Γιουνάν πάνω στον ποταμό Γιανγκτσέ ξεκίνησε να παράγει ενέργεια, μετέδωσε η κινεζική κρατική τηλεόραση CCTV.
Όταν τεθεί πλήρως σε λειτουργία, το 2022 όπως είναι προγραμματισμένο, θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο παγκοσμίως από άποψη ισχύος, μετά από αυτό του φράγματος των Τριών Φαραγγιών, το οποίο βρίσκεται επίσης στην Κίνα στον ποταμό Γιανγκτσέ.
Το Μπαϊχετάν θα μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για να καλύπτει τις ετήσιες ανάγκες 500.000 ανθρώπων, σύμφωνα με το CCTV.
Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δήλωσε ότι η ελπίζει πως το νέο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο θα βοηθήσει τη χώρα «να πετύχει τους στόχους της για κορύφωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα (ως το 2030) και για ουδετερότητα του άνθρακα (ως το 2060)» και θα βοηθήσει «στην οικολογική της μετάβαση».
Η Κίνα έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες την κατασκευή υδροηλεκτρικών φραγμάτων προκειμένου να τροφοδοτήσει την οικονομική της ανάπτυξη και να περιορίσει την κατανάλωση άνθρακα, από τον οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό.
Ωστόσο αυτά τα εργοστάσια έχουν σοβαρές επιπτώσεις, καθώς διαταράσσουν το τοπικό οικοσύστημα και απαιτούν τη μετεγκατάσταση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Το Μπαϊχετάν προκαλεί ανησυχία για τον πληθυσμό των ψαριών στον Γιανγκτσέ, ενώ για την ανέγερσή του χρειάστηκε να μετεγκατασταθούν περίπου 100.000 άνθρωποι από την περιοχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ