
H τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας μειώθηκε στα τέλη του 2020 κατά 6,24% και συνολικά το χαρτοφυλάκιο τραπεζικού δανεισμού της ελληνικής ναυτιλίας από ξένες και ελληνικές τράπεζες μειώθηκε στα $49,794 δισ. έναντι $53,176 δισ. το 2019, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Petrofin.
Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin, οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να στηρίζουν τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, με το ανοδικό τέμπο δανεισμού να ξεκινά από το 2017. Το 2020, το χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών για τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας αναπτύχθηκε σε ετήσια βάση κατά 19,76%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων ετών.
Από την άλλη, παγκόσμιες τράπεζες με παρουσία στην Ελλάδα μείωσαν την έκθεσή τους κατά 19%. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι οι τράπεζες που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία ανήλθαν πέρυσι σε 56 από 55 το 2019 και 52 το 2018.
Η Credit Suisse παρέμεινε στην κορυφή των δανειστών, παρά τη μείωση της έκθεσής της στην ελληνική ναυτιλία κατά 16,88%.
Παράλληλα, οι δέκα κορυφαίες τράπεζες χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας μείωσαν το αθροιστικό τους χαρτοφυλάκιο στα $29 δισ. από τα $29,9 δισ., ωστόσο αύξησαν το μερίδιο αγοράς από το 56,33% στο 58,25%.
Σύμφωνα με την Petrofin, η μείωση που καταγράφηκε στην τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας αντανακλά το δύσκολο λειτουργικό και ρυθμιστικό περιβάλλον των τραπεζών, ιδιαίτερα των ευρωπαϊκών. Από την άλλη, τράπεζες και εταιρείες leasing στην Άπω Ανατολή λειτουργούν κάτω από πιο υποστηρικτικές συνθήκες. Στην έρευνα τονίζεται επίσης ότι οι ελληνικές τράπεζες αποτελούν εξαίρεση, καθώς ωφελήθηκαν σημαντικά από τις πολύ βελτιωμένες αξιολογήσεις της Ελλάδας από τους Moody’s και S&P, το χαμηλότερο κόστος χρηματοδότησης, τα ελκυστικά δάνεια και τις επικουρικές επιχειρηματικές αποδόσεις.
Πηγή: Petrofin Research
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ