
H τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας μειώθηκε στα τέλη του 2020 κατά 6,24% και συνολικά το χαρτοφυλάκιο τραπεζικού δανεισμού της ελληνικής ναυτιλίας από ξένες και ελληνικές τράπεζες μειώθηκε στα $49,794 δισ. έναντι $53,176 δισ. το 2019, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Petrofin.
Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin, οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να στηρίζουν τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, με το ανοδικό τέμπο δανεισμού να ξεκινά από το 2017. Το 2020, το χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών για τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας αναπτύχθηκε σε ετήσια βάση κατά 19,76%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων ετών.
Από την άλλη, παγκόσμιες τράπεζες με παρουσία στην Ελλάδα μείωσαν την έκθεσή τους κατά 19%. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι οι τράπεζες που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία ανήλθαν πέρυσι σε 56 από 55 το 2019 και 52 το 2018.
Η Credit Suisse παρέμεινε στην κορυφή των δανειστών, παρά τη μείωση της έκθεσής της στην ελληνική ναυτιλία κατά 16,88%.
Παράλληλα, οι δέκα κορυφαίες τράπεζες χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας μείωσαν το αθροιστικό τους χαρτοφυλάκιο στα $29 δισ. από τα $29,9 δισ., ωστόσο αύξησαν το μερίδιο αγοράς από το 56,33% στο 58,25%.
Σύμφωνα με την Petrofin, η μείωση που καταγράφηκε στην τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας αντανακλά το δύσκολο λειτουργικό και ρυθμιστικό περιβάλλον των τραπεζών, ιδιαίτερα των ευρωπαϊκών. Από την άλλη, τράπεζες και εταιρείες leasing στην Άπω Ανατολή λειτουργούν κάτω από πιο υποστηρικτικές συνθήκες. Στην έρευνα τονίζεται επίσης ότι οι ελληνικές τράπεζες αποτελούν εξαίρεση, καθώς ωφελήθηκαν σημαντικά από τις πολύ βελτιωμένες αξιολογήσεις της Ελλάδας από τους Moody’s και S&P, το χαμηλότερο κόστος χρηματοδότησης, τα ελκυστικά δάνεια και τις επικουρικές επιχειρηματικές αποδόσεις.
Πηγή: Petrofin Research
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
«Θύελλα» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι δασμοί που επέβαλε απειλούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ