
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η INTERCARGO σημειώνει ότι αναγνωρίζει τα τεχνικά και λειτουργικά μέτρα που υιοθετήθηκαν κατά την πρόσφατη MEPC 76 του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία. Προειδοποιεί ωστόσο ότι δεν υπάρχουν περιθώρια συμβιβασμού σε ό,τι αφορά την ασφάλεια.
Ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO, τονίζει: «Λαμβάνουμε υπόψη τα μέτρα που έχει υιοθετήσει ο ΙΜΟ μέχρι στιγμής, ωστόσο πρέπει ναυπενθυμίσουμε στον κλάδο ότι τα bulk carriers είναι πολύ αποδοτικά πλοία και ήδη λειτουργούν κάτω από πολύ στενά καθορισμένες τεχνικές και λειτουργικές παραμέτρους. Οι διαχειριστές bulkers είναι αντιμέτωποι με το πολύ ρεαλιστικό δίλημμα του να καθορίσουν ακριβώς πώς θα βελτιώσουν περαιτέρω τη λειτουργική απόδοση των ήδη αποδοτικών πλοίων, ειδικά μετά την υιοθέτηση των διαθέσιμων τεχνολογικών λύσεων».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η επιβολή επιπλέον τεχνικών και λειτουργικών περιορισμών, πέραν των δεδομένων ορίων, δεν μπορεί να παρακαμφθεί στην πράξη και αναπόφευκτα προβάλλει θέματα ασφάλειας, που δεν μπορούν να αγνοηθούν».
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι η INTERCARGO έχει συμμετάσχει ενεργά στις διαβουλεύσεις του ΙΜΟ που κατέληξαν στην MEPC 76, εκφράζοντας τις θέσεις των μελών της σε βραχυπρόθεσμα μέτρα που αναπτύχθηκαν από τον Οργανισμό για τη μείωση της έντασης άνθρακα. Η INTERCARGO δεσμεύεται πλήρως στη στρατηγική και στους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία και θα συνεχίσει να αντιπροσωπεύει τις θέσεις των ποιοτικών πλοιοκτητών και διαχειριστών στον κλάδο των bulk carriers, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ