
Την έντονη αντίδραση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών (ITF) προκάλεσε η καραντίνα στην οποία επέβαλαν οι αυστραλιανές αρχές 13 λιμενεργάτες στο Ντάργουιν της Βόρειας Αυστραλίας, με την ITF να κάνει λόγο για «επικίνδυνο προηγούμενο» για τους λιμενεργάτες στην Αυστραλία και σε όλο τον κόσμο.
Οι 13 λιμενεργάτες βρίσκονται σε καραντίνα 14 ημερών από τις 11 Ιουνίου, μετά την εργασία τους στο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων «Tacoma Trader», με σημαία της Σιγκαπούρης (IMO 9675810), και παρά το γεγονός ότι εργάζονταν με ασφάλεια και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς κατά του Covid-19.
«Αυτή η απόφαση για καραντίνα των εργαζομένων έχει όλα τα ενδεικτικά σημάδια μιας καθαρής γραφειοκρατικής ομάδας, και τώρα 13 λιμενεργάτες παραμένουν σε καραντίνα, παρά το γεγονός ότι δεν έχει εντοπιστεί ούτε ένα περιστατικό Covid στο πλοίο», δήλωσε ο συντονιστής της ITF, Enrico Tortolano.
«Θέτει ένα επικίνδυνο προηγούμενο, διότι τώρα οι λιμενεργάτες σε όλη την Αυστραλία θα ανησυχούν ότι θα τους επιβληθούν αυθαίρετες καραντίνες, πέρα από αυτό που επιτρέπουν οι κανονισμοί. Αυτό θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην αποτελεσματική λειτουργία στις αποβάθρες σε όλη την Αυστραλία», πρόσθεσε ο κ. Tortolano.
Σύμφωνα με την ITF, οι αρχές αρνήθηκαν να διενεργήσουν Covid test στο πλήρωμα του «Tacoma Trader» για σχεδόν μία εβδομάδα, παρά την επιμονή των ναυτικών, του ITF, της Ναυτικής Ένωσης της Αυστραλίας (MUA) και της διαχειρίστριας εταιρείας. Κανένας από το πλήρωμα και κανένας από τους λιμενεργάτες δεν έχει διαγνωστεί θετικός. Το πλοίο είχε κηρυχθεί ασφαλές, οι λιμενεργάτες φορούσαν το κατάλληλο PPE και ακολουθούσαν αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας Covid-19, ενώ δεν ήρθαν ποτέ σε επαφή με το πλήρωμα του πλοίου. Ωστόσο, οι αρχές επέβαλαν καραντίνα, με το σκεπτικό ότι οι επιφάνειες του πλοίου ενδέχεται να έχουν μολυνθεί.
Η ITF στηρίζει πλήρως την MUA «στη μάχη για την απελευθέρωση των μελών της και, εκθέτοντας την ασυνεπή εφαρμογή των προτύπων ασφαλείας από τις αυστραλιανές υγειονομικές αρχές, καλεί την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και την κυβέρνηση της Βόρειας Επικράτειας της Αυστραλίας να διασφαλίσουν τα δικαιώματα και την ασφάλεια όλων των εργαζομένων και να μη θέτουν τους εργαζομένους σε καραντίνα χωρίς εύλογη αιτία. Τα συνδικάτα θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την κατάσταση και να εκθέτουν οποιαδήποτε ασυνεπή εφαρμογή προτύπων ασφαλείας που απειλούν τα δικαιώματα ή την ασφάλεια των λιμενεργατών ή των διεθνών ναυτικών στα πλοία με σημαία ευκαιρίας που μεταφέρουν ζωτικής σημασίας προμήθειες στην Αυστραλία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ