
Την έντονη αντίδραση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών (ITF) προκάλεσε η καραντίνα στην οποία επέβαλαν οι αυστραλιανές αρχές 13 λιμενεργάτες στο Ντάργουιν της Βόρειας Αυστραλίας, με την ITF να κάνει λόγο για «επικίνδυνο προηγούμενο» για τους λιμενεργάτες στην Αυστραλία και σε όλο τον κόσμο.
Οι 13 λιμενεργάτες βρίσκονται σε καραντίνα 14 ημερών από τις 11 Ιουνίου, μετά την εργασία τους στο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων «Tacoma Trader», με σημαία της Σιγκαπούρης (IMO 9675810), και παρά το γεγονός ότι εργάζονταν με ασφάλεια και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς κατά του Covid-19.
«Αυτή η απόφαση για καραντίνα των εργαζομένων έχει όλα τα ενδεικτικά σημάδια μιας καθαρής γραφειοκρατικής ομάδας, και τώρα 13 λιμενεργάτες παραμένουν σε καραντίνα, παρά το γεγονός ότι δεν έχει εντοπιστεί ούτε ένα περιστατικό Covid στο πλοίο», δήλωσε ο συντονιστής της ITF, Enrico Tortolano.
«Θέτει ένα επικίνδυνο προηγούμενο, διότι τώρα οι λιμενεργάτες σε όλη την Αυστραλία θα ανησυχούν ότι θα τους επιβληθούν αυθαίρετες καραντίνες, πέρα από αυτό που επιτρέπουν οι κανονισμοί. Αυτό θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην αποτελεσματική λειτουργία στις αποβάθρες σε όλη την Αυστραλία», πρόσθεσε ο κ. Tortolano.
Σύμφωνα με την ITF, οι αρχές αρνήθηκαν να διενεργήσουν Covid test στο πλήρωμα του «Tacoma Trader» για σχεδόν μία εβδομάδα, παρά την επιμονή των ναυτικών, του ITF, της Ναυτικής Ένωσης της Αυστραλίας (MUA) και της διαχειρίστριας εταιρείας. Κανένας από το πλήρωμα και κανένας από τους λιμενεργάτες δεν έχει διαγνωστεί θετικός. Το πλοίο είχε κηρυχθεί ασφαλές, οι λιμενεργάτες φορούσαν το κατάλληλο PPE και ακολουθούσαν αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας Covid-19, ενώ δεν ήρθαν ποτέ σε επαφή με το πλήρωμα του πλοίου. Ωστόσο, οι αρχές επέβαλαν καραντίνα, με το σκεπτικό ότι οι επιφάνειες του πλοίου ενδέχεται να έχουν μολυνθεί.
Η ITF στηρίζει πλήρως την MUA «στη μάχη για την απελευθέρωση των μελών της και, εκθέτοντας την ασυνεπή εφαρμογή των προτύπων ασφαλείας από τις αυστραλιανές υγειονομικές αρχές, καλεί την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και την κυβέρνηση της Βόρειας Επικράτειας της Αυστραλίας να διασφαλίσουν τα δικαιώματα και την ασφάλεια όλων των εργαζομένων και να μη θέτουν τους εργαζομένους σε καραντίνα χωρίς εύλογη αιτία. Τα συνδικάτα θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την κατάσταση και να εκθέτουν οποιαδήποτε ασυνεπή εφαρμογή προτύπων ασφαλείας που απειλούν τα δικαιώματα ή την ασφάλεια των λιμενεργατών ή των διεθνών ναυτικών στα πλοία με σημαία ευκαιρίας που μεταφέρουν ζωτικής σημασίας προμήθειες στην Αυστραλία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ