
Την πλήρη υποστήριξή του στο slow steaming, προκειμένου η ναυτιλία να επιτύχει μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και να ανταποκριθεί στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, εξέφρασε πρόσφατα ο John M. Radziwill, CEO των CTM και GoodBulk.
Πιο συγκεκριμένα ο John M. Radziwill φιλοξενήθηκε σε διαδικτυακή συζήτηση στο πλαίσιο του Marine Money Week και ερωτηθείς για το τι θα έκανε ως επικεφαλής του ΙΜΟ την επόμενη μέρα αφότου ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε την επιστροφή των ΗΠΑ στη Συμφωνία του Παρισίου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα εφάρμοζα υποχρεωτικά το slow steaming. Είναι απαράδεκτο που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα. Είναι η πιο αποτελεσματική και αποδοτική λύση με κυριολεκτικά μηδενικό κόστος και η οποία μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα».
Την ίδια ο επικεφαλής των CTM και GoodBulk σε ερώτηση για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται, ανέφερε ότι «υπάρχει αρκετός εγωισμός και οι άνθρωποι δεν νοιάζονται πραγματικά για το περιβάλλον». Παράλληλα ανέφερε ότι η ναυτιλία έχει μειώσει τις εκπομπές της τα τελευταία χρόνια χάρη στην τεχνολογία αλλά κυρίως χάρη στη μείωση των ταχυτήτων με την οποία κινούνται τα πλοία.
Ο κ. Radziwill αναφέρθηκε επίσης στην πολύ καλή απόδοση της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημειώνοντας ότι οι χώρες ανά τον κόσμο μετά την πανδημία αυξάνουν τις καταναλωτικές τους δαπάνες για soft commodities ενισχύοντας έτσι το θαλάσσιο εμπόριο ενώ ταυτόχρονα το orderbook κινείται στο 5,6% του υφιστάμενου στόλου. Εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι η αγορά θα είναι καλή για το επόμενο διάστημα των 6-24 μηνών με την προϋπόθεση βέβαια οι πλοιοκτήτες να μην προβούν σε πληθώρα παραγγελιών. «Είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να χαλάσουμε την καλή εικόνα της αγοράς παραγγέλνοντας νέα πλοία», τόνισε.
Τέλος, εκτίμησε ότι έως το 2030 θα υπάρξει μεγαλύτερο consolidation μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών για να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ