
Την πλήρη υποστήριξή του στο slow steaming, προκειμένου η ναυτιλία να επιτύχει μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και να ανταποκριθεί στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, εξέφρασε πρόσφατα ο John M. Radziwill, CEO των CTM και GoodBulk.
Πιο συγκεκριμένα ο John M. Radziwill φιλοξενήθηκε σε διαδικτυακή συζήτηση στο πλαίσιο του Marine Money Week και ερωτηθείς για το τι θα έκανε ως επικεφαλής του ΙΜΟ την επόμενη μέρα αφότου ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε την επιστροφή των ΗΠΑ στη Συμφωνία του Παρισίου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα εφάρμοζα υποχρεωτικά το slow steaming. Είναι απαράδεκτο που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα. Είναι η πιο αποτελεσματική και αποδοτική λύση με κυριολεκτικά μηδενικό κόστος και η οποία μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα».
Την ίδια ο επικεφαλής των CTM και GoodBulk σε ερώτηση για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται, ανέφερε ότι «υπάρχει αρκετός εγωισμός και οι άνθρωποι δεν νοιάζονται πραγματικά για το περιβάλλον». Παράλληλα ανέφερε ότι η ναυτιλία έχει μειώσει τις εκπομπές της τα τελευταία χρόνια χάρη στην τεχνολογία αλλά κυρίως χάρη στη μείωση των ταχυτήτων με την οποία κινούνται τα πλοία.
Ο κ. Radziwill αναφέρθηκε επίσης στην πολύ καλή απόδοση της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημειώνοντας ότι οι χώρες ανά τον κόσμο μετά την πανδημία αυξάνουν τις καταναλωτικές τους δαπάνες για soft commodities ενισχύοντας έτσι το θαλάσσιο εμπόριο ενώ ταυτόχρονα το orderbook κινείται στο 5,6% του υφιστάμενου στόλου. Εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι η αγορά θα είναι καλή για το επόμενο διάστημα των 6-24 μηνών με την προϋπόθεση βέβαια οι πλοιοκτήτες να μην προβούν σε πληθώρα παραγγελιών. «Είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να χαλάσουμε την καλή εικόνα της αγοράς παραγγέλνοντας νέα πλοία», τόνισε.
Τέλος, εκτίμησε ότι έως το 2030 θα υπάρξει μεγαλύτερο consolidation μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών για να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ