Καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τη ναυτιλία αυξάνονται, η Clarksons Research αξιολογεί με τη νέα της έκθεση Fuelling Transition την πρόοδο του κλάδου προς την πράσινη εποχή. Συνοψίζοντας τις τελευταίες τάσεις και με αφορμή τη δημοσιοποίηση του report, ο κ. Steve Gordon, Clarsksons Research Managing Director σχολίασε τα εξής:
– H χρήση εναλλακτικών καυσίμων συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, με το 3,9% των πλοίων στο νερό και το 31,2% του orderbook σε όρους τονάζ, να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωσή τους.
– Aπό το προαναφερθέν 31,2% του orderbook, το 26,7% θα καταναλώνει LNG, το 2,6% LPG, το 2% άλλα εναλλακτικά καύσιμα όπως μεθάνιο, μεθανόλη, υδρογόνο, βιοκαύσιμα και μπαταρίες.
– Πάνω από 232 πλοία του υπάρχοντος στόλου και 71 του orderbook χαρακτηρίζονται ως «LNG ready». Αντίστοιχα 16 πλοία του orderbook χαρακτηρίζονται ως «Ammonia ready».
– Scrubbers είναι εγκαταστημένα σε πάνω από 4.400 πλοία (23% σε όρους GT). Μέχρι στιγμής το 2021 πάνω από 100 που έχουν παραγγελθεί θα έχουν εγκατεστημένα τα εν λόγω συστήματα.
– Τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας (Energy saving technologies – ESTs) έχουν εγκατασταθεί σε πάνω από 3.900 πλοία (19% του στόλου σε όρους GT).
– Τα ‘’eco’’ πλοία αντιπροσωπεύουν ένα αυξανόμενο μερίδιο του στόλου.
– Οι πράσινες λιμενικές υποδομές αυξάνονται. Επί του παρόντος υπάρχουν 135 κόμβοι τροφοδοσίας πλοίων με LNG και σχεδιάζονται άλλες 90 τέτοιες λιμενικές υποδομές.
– Το πρόγραμμα εγκατάστασης συστημάτων επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 59,5% του στόλου φέρει πλέον τέτοια συστήματα.