
Καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τη ναυτιλία αυξάνονται, η Clarksons Research αξιολογεί με τη νέα της έκθεση Fuelling Transition την πρόοδο του κλάδου προς την πράσινη εποχή. Συνοψίζοντας τις τελευταίες τάσεις και με αφορμή τη δημοσιοποίηση του report, ο κ. Steve Gordon, Clarsksons Research Managing Director σχολίασε τα εξής:
– H χρήση εναλλακτικών καυσίμων συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, με το 3,9% των πλοίων στο νερό και το 31,2% του orderbook σε όρους τονάζ, να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωσή τους.
– Aπό το προαναφερθέν 31,2% του orderbook, το 26,7% θα καταναλώνει LNG, το 2,6% LPG, το 2% άλλα εναλλακτικά καύσιμα όπως μεθάνιο, μεθανόλη, υδρογόνο, βιοκαύσιμα και μπαταρίες.
– Πάνω από 232 πλοία του υπάρχοντος στόλου και 71 του orderbook χαρακτηρίζονται ως «LNG ready». Αντίστοιχα 16 πλοία του orderbook χαρακτηρίζονται ως «Ammonia ready».
– Scrubbers είναι εγκαταστημένα σε πάνω από 4.400 πλοία (23% σε όρους GT). Μέχρι στιγμής το 2021 πάνω από 100 που έχουν παραγγελθεί θα έχουν εγκατεστημένα τα εν λόγω συστήματα.
– Τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας (Energy saving technologies – ESTs) έχουν εγκατασταθεί σε πάνω από 3.900 πλοία (19% του στόλου σε όρους GT).
– Τα ‘’eco’’ πλοία αντιπροσωπεύουν ένα αυξανόμενο μερίδιο του στόλου.
– Οι πράσινες λιμενικές υποδομές αυξάνονται. Επί του παρόντος υπάρχουν 135 κόμβοι τροφοδοσίας πλοίων με LNG και σχεδιάζονται άλλες 90 τέτοιες λιμενικές υποδομές.
– Το πρόγραμμα εγκατάστασης συστημάτων επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 59,5% του στόλου φέρει πλέον τέτοια συστήματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ