
Οι πολυπλοκότητες που δημιούργησε η πανδημία στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, με τη συμφόρηση να επεκτείνεται σε ακόμα περισσότερα λιμάνια, τους ναύλους να διατηρούνται σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της έλλειψης χωρητικότητας και την καταναλωτική ζήτηση να παραμένει αμείωτη, ασκούν ιδιαίτερα σημαντικές πιέσεις σε εμπόρους και λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, οι οποίοι πασχίζουν να ανανεώσουν τα αποθέματά τους και να γεμίσουν τα ράφια τους.
Η συγκεκριμένη κατάσταση της αγοράς οδήγησε την Home Depot, τον μεγαλύτερο λιανοπωλητή ειδών σπιτιού και τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, σε μια πρωτόγνωρη στα χρονικά απόφαση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού CNBC, η εταιρεία προέβη στη ναύλωση ενός πλοίου εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να μεταφέρει η ίδια τα προϊόντα της.
Το ναυλωμένο πλοίο θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του τον προσεχή μήνα, ενώ θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τις μεταφορικές ανάγκες της εταιρείας. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Home Depot, η κίνηση αυτή αποτελεί ένα μόνο παράδειγμα των ασυνήθιστων μέτρων τα οποία έχει λάβει η εταιρεία προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που έχει δημιουργήσει η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Η απότομη αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας από καταναλωτές που ήθελαν να αναβαθμίσουν το σπίτι τους κατέλαβε τη Home Depot εξαπίνης. Η εταιρεία καταγράφει σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις από τρίμηνο σε τρίμηνο, ενώ η πορεία αυτή συνεχίστηκε και κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, με τις πωλήσεις να είναι αυξημένες κατά 31% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Εθνικής Ένωσης Λιανοπωλητών, κ. Gold, ο οποίος κλήθηκε να σχολιάσει την κίνηση της Home Depot, για κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο, η διερεύνηση γρηγορότερων και αποτελεσματικότερων τρόπων μεταφοράς των προϊόντων της έχει αναδειχθεί σε ύψιστη προτεραιότητα, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Στην περίπτωση της Home Depot, δεδομένου ότι αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ μετά την Walmart και την Target, το μέγεθος των διακινηθέντων φορτίων αποτέλεσε και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, το οποίο και της επέτρεψε να προβεί σε μια τέτοια πρωτοφανή ενέργεια.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ