Οι σκέψεις και οι προτεραιότητες της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας του Λονδίνου

Οι σκέψεις και οι προτεραιότητες της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας του Λονδίνου

461
Οι σκέψεις και οι προτεραιότητες της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας του Λονδίνου

Πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στην Αθήνα, η ετήσια τακτική συνέλευση των μελών της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

Είναι η δεύτερη διαδοχική χρονιά που η ετήσια συνέλευση του Committee λαμβάνει χώρα στην Αθήνα λόγω των δυσμενών συνθηκών της πανδημίας, καθώς ανέκαθεν η συνέλευση του ιστορικού θεσμού εκπροσώπησης των ναυτιλιακών γραφείων του Λονδίνου πραγματοποιούνταν στο City και συγκεκριμένα στο κτίριο του Baltic Exchange. To «παρών» έδωσε και φέτος ηλεκτρονικά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.

Οι ετήσιες αρχαιρεσίες για το ΔΣ αναβλήθηκαν, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών, για τον Ιούνιο του 2022 και ως εκ τούτου η θητεία του Greek Shipping Cooperation Committee παρατάθηκε για έναν χρόνο. Κατά συνέπεια, πρόεδρος για το επόμενο διάστημα παραμένει ο κ. Χαράλαμπος Γ. Φαφαλιός, αντιπρόεδρος Α΄ ο κ. Κωνσταντίνος Καρούσης, αντιπρόεδρος Β΄ ο κ. Ιωάννης Μ. Λύρας, αντιπρόεδρος Γ΄ ο κ. Σπύρος Μ. Πολέμης, ταμίας ο κ. Διαμαντής Λεμός και αναπληρωτής ταμίας ο κ. Δημήτριος Σαρακάκης.

Στη σύντομη ομιλία του, ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός καλωσόρισε τα μέλη της Επιτροπής ‒πολλά εκ των οποίων συμμετείχαν μέσω ψηφιακής πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης‒ και παρουσίασε εν συντομία την 86η ετήσια έκθεση του Committee, που συνοψίζει την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας τους τελευταίους 12 μήνες. O κ. Φαφαλιός έκανε λόγο για «έναν ταραχώδη χρόνο, κατά τον οποίο η ανθρωπότητα βίωσε τη χειρότερη πανδημία των τελευταίων 100 ετών». Παρ’ όλα αυτά, η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου συνέχισε αδιάκοπα το lobbying της στη βρετανική πρωτεύουσα και συνεργάστηκε τόσο με την ΕΕΕ όσο και με διεθνείς φορείς για την επίλυση σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν την ελληνική και ναυτιλιακή διεθνή κοινότητα, τόνισε.

Ο πρόεδρος έκανε ειδική μνεία στους ναυτικούς και στους εργαζομένους στα ναυτιλιακά γραφεία, οι οποίοι συνέχισαν με αδιάκοπο ρυθμό να εργάζονται, «διασφαλίζοντας ότι το παγκόσμιο εμπόριο δεν διαταράχθηκε και όλα τα βασικά αγαθά έφτασαν στους προορισμούς τους». Ο κ. Φαφαλιός εξέφρασε βέβαια την ανησυχία του για το γεγονός ότι ούτε οι κυβερνήσεις ούτε οι νομοθέτες δεν έχουν αναλάβει τις κατάλληλες πρωτοβουλίες και τις κατάλληλες δράσεις για την αναγνώριση των ναυτικών ως «essential ή key workers».

Την ίδια ώρα ανέφερε ότι σταδιακά το εμπόριο ανακάμπτει κυρίως λόγω των οικονομικών πακέτων στήριξης από την πλευρά των κυβερνήσεων, κάτι το οποίο αντικατοπτρίζεται στους ναύλους των containerships, οι οποίοι κινούνται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Βελτίωση παρατηρείται και στους ναύλους των bulk carriers τους τελευταίους έξι μήνες, ενώ από την άλλη τα δεξαμενόπλοια δεν έχουν ανακάμψει από τον αντίκτυπο της πανδημίας, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Φαφαλιός.

«Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει εδραιώσει τη θέση της ως ο μεγαλύτερος στόλος παγκοσμίως και έχει αυξήσει το μερίδιο αγοράς σε πολλές επιμέρους αγορές μέσω ενός συνδυασμού παραδόσεων νεότευκτων και στρατηγικών αγορών second-hand πλοίων». Οι Έλληνες για ακόμα μία χρονιά πρωτοπορούν στον χώρο του ναυτιλιακού επιχειρείν όχι μόνο με την αύξηση του αριθμού των πλοίων και του τονάζ που διαχειρίζονται αλλά και μέσω της μείωσης του μέσου όρου ηλικίας των πλοίων, ο οποίος είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με τον παγκόσμιο στόλο, ανέφερε ο κ. Φαφαλιός.

6ρ

Σε ό,τι αφορά τους στόχους απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου έως το 2050, ο κ. Φαφαλιός επισήμανε ότι «η εξέλιξη της απανθρακοποίησης θα πρέπει να συνάδει με την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων και των φορτίων», αναφερόμενος στα εναλλακτικά καύσιμα της ναυτιλίας. Παράλληλα ανέφερε ότι «οι ναυλωτές δεν επιθυμούν μια ρεαλιστική πράσινη λύση» και πρόσθεσε ότι το αποκλειστικό όργανο της παγκόσμιας ναυτιλίας για τη λήψη τέτοιων αποφάσεων είναι αποκλειστικά ο ΙΜΟ. Δεν παρέλειψε δε να τονίσει την ανάγκη ποιοτικής και ποσοτικής αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, καθώς «χωρίς τη συνεχή ροή Ελλήνων ναυτικών, ο δεσμός μεταξύ Ελλάδας και της ναυτιλιακής της βιομηχανίας θα αποδυναμωθεί».

Ο κ. Φαφαλιός στάθηκε και στην πρόσφατη απώλεια του αείμνηστου Ιωάννη Αγγελικούση, ο οποίος υπήρξε μέλος του ΔΣ του GSCC πάνω από δύο δεκαετίες. «Η εταιρεία του εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο ελληνικό ναυτιλιακό όμιλο, με έναν σημαντικό στόλο LNG carriers, tankers και bulk carriers». Υπογράμμισε επίσης το γεγονός ότι η πλειονότητα των πλοίων του ομίλου φέρουν την ελληνική σημαία και το πλούσιο φιλανθρωπικό έργο του Ιωάννη Αγγελικούση στην Ελλάδα.

Ο πρόεδρος του Committee, απευθυνόμενος στον υπουργό, αρχικά συνεχάρη την κυβέρνηση για τις πρωτοβουλίες της αναφορικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας και τη συνέχιση των άριστων σχέσεων μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και του ελληνικού εφοπλισμού.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, σημείωσε τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η ελληνική Πολιτεία για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου και τις προσπάθειες για αύξηση του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών στο μέλλον. «Θέλουμε οι νέοι να έχουν βασική επιλογή το ναυτικό επάγγελμα», σχολίασε ο κ. Πλακιωτάκης.

Μετά το πέρας της ετήσιας τακτικής συνέλευσης, τα μέλη του ΔΣ ξεναγήθηκαν στην έκθεση του Ιδρύματος Ευγενίδου «Τρέξε επάνω εις τα κύματα της φοβεράς θαλάσσης. 1821. O Αγώνας στη Θάλασσα» παρουσία του προέδρου του Ιδρύματος δρος Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη και συνεργατών του. Η συγκεκριμένη έκθεση φιλοξενείται αυτό το διάστημα στο πλαίσιο των δράσεων της «Πρωτοβουλίας 1821-2021».

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.