
Η συνεχιζόμενη διαταραχή στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στο κινεζικό λιμάνι του Yantian, η οποία προκλήθηκε από έξαρση κρουσμάτων της Covid-19, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Vespucci Maritime, Lars Jensen, έχει μπλοκάρει μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων από τον αριθμό αυτών που είχαν ακινητοποιηθεί στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω του ατυχήματος του «Ever Given».
Κατά τη διάρκεια των 14 ημερών που παρατηρείται η συμφόρηση στο λιμάνι του Υantian, υπολογίζεται ότι το λιμάνι δεν μπόρεσε να διαχειριστεί περίπου 357.000 TEUs. Αντίστοιχα, το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ επηρέασε σε ημερήσια βάση τη ροή 55.000 TEUs, κάτι που σημαίνει ότι για τις έξι ημέρες που παρέμεινε κλειστή επηρεάστηκαν συνολικά 330.000 TEUs. Επιπροσθέτως, ο αντίκτυπος της κατάστασης που διαδραματίζεται στο λιμάνι του Yantian συνεχίζεται, ενώ υπάρχουν επίσης σημαντικές επιπτώσεις στα παρακείμενα λιμάνια της Νansha και του Shekou.
Όπως επισήμανε ο κ. Jensen στην ανάρτησή του στο LinkedIn, αυτή η κατά προσέγγιση εκτίμηση του αντικτύπου της συμφόρησης στο λιμάνι του Yantian βοηθά ώστε να καταστεί κατανοητό στους φορτωτές ότι δεν πρέπει να υποτιμήσουν το μέγεθος των αλυσιδωτών επιπτώσεων που θα ακολουθήσουν στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Εν τω μεταξύ, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι από τις 5 έως και τις 22 Ιουνίου τα οκτώ πλοία που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού και θα έδεναν στο λιμάνι του Yantian εν τέλει θα το προσπεράσουν, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αναμονής των πλοίων και να αποφευχθεί η λιμενική συμφόρηση. Ωστόσο, ακριβώς επειδή η κατάσταση παραμένει ρευστή, οι ανωτέρω τροποποιήσεις στα δρομολόγια της εταιρείας ενδέχεται να αλλάξουν.
Μόλις αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία των λιμένων, σύμφωνα με τον κ. Jensen, πρέπει να αναμένεται μια σημαντική αύξηση στα προς διακίνηση φορτία, τουλάχιστον στον βαθμό που υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα πλοία τα οποία μπορούν να διαχειριστούν τον εν λόγω όγκο. Τέλος, επισήμανε ότι η αύξηση στη ζήτηση για μεταφορά φορτίων θα δημιουργήσει ενδεχομένως συμφόρηση στα λιμάνια προορισμού τις επόμενες δύο έως πέντε εβδομάδες, αλλά και επιπρόσθετες επιπλοκές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ