Το πρώτο μεγάλο containership στον κόσμο που έχει τροποποιηθεί προκειμένου να καταναλώνει...

Το πρώτο μεγάλο containership στον κόσμο που έχει τροποποιηθεί προκειμένου να καταναλώνει LNG έδεσε στο λιμάνι του Αμβούργου

275
Το πρώτο μεγάλο containership στον κόσμο που έχει τροποποιηθεί προκειμένου να καταναλώνει LNG έδεσε στο λιμάνι του Αμβούργου

Πρόσφατα, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Hapag-Lloyd «Brussels Express», χωρητικότητας 15.000 TEUs, κατέπλευσε για πρώτη φορά στο λιμάνι του Αμβούργου. Η ιδιαιτερότητα του εν λόγω πλοίου είναι ότι αποτελεί το πρώτο μεγάλης χωρητικότητας containership στον κόσμο το οποίο έχει τροποποιηθεί προκειμένου να χρησιμοποιεί καύσιμο LNG για την πρόωσή του.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν το πλοίο ακόμη ονομαζόταν «Sajir», έπλευσε προς το ναυπηγείο Huarun Dadong της Σαγκάης, προκειμένου να εγκατασταθεί, με τη βοήθεια ενός πλωτού γερανού, η 1.300 τόνων δεξαμενή LNG αλλά και να εκτελεστούν οι υπόλοιπες σχετικές εργασίες που απαιτούνταν για τη μετατροπή του.

«Το γεγονός ότι μια μετασκευή αυτής της κλίμακας δεν είχε επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν μάς έφερε αντιμέτωπους με πολλές προκλήσεις, αρχής γενομένης από τη διαδικασία του σχεδιασμού έως και την τελική εφαρμογή του. Με τη μετατροπή αυτή ανοίξαμε νέους ορίζοντες, ωστόσο μένει να δοκιμαστεί ενδελεχώς η λειτουργία του πλοίου σε πραγματικές συνθήκες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος διαχείρισης του στόλου της Hapag-Lloyd.

Επιπροσθέτως, συμπλήρωσε πως «το ορυκτό LNG αποτελεί σήμερα το πλέον υποσχόμενο καύσιμο στην προσπάθεια επίτευξης μηδενικών εκπομπών, ενώ επισήμανε ότι ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα κατά την επιχειρησιακή λειτουργία των πλοίων μέσω της χρήσης συνθετικού φυσικού αερίου (Synthetic Natural Gas – SNG)» .

Σε μια συμβολική κίνηση που παραπέμπει στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η Hapag-Lloyd μετονόμασε το πλοίο σε «Brussels Express». Το πλοίο για την ώρα δεν χρησιμοποιεί αποκλειστικά καύσιμο LNG, καθώς οι τελικές εργασίες μετατροπής του θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του παρόντος κυκλικού ταξιδιού του. Ο πρώτος πλήρης ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο LNG θα λάβει χώρα στη Σιγκαπούρη κατά την εκτέλεση του επόμενου ταξιδιού του. Τέλος, στο μέλλον, το εν λόγω πλοίο, το οποίο επιχειρεί στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης, θα τροφοδοτείται με καύσιμο LNG δύο φορές κατά τη διάρκεια ενός κυκλικού ταξιδιού, μία στη Σιγκαπούρη και μία στο Ρότερνταμ.

Φωτό: www.hapag-lloyd.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.