
Πρόσφατα, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Hapag-Lloyd «Brussels Express», χωρητικότητας 15.000 TEUs, κατέπλευσε για πρώτη φορά στο λιμάνι του Αμβούργου. Η ιδιαιτερότητα του εν λόγω πλοίου είναι ότι αποτελεί το πρώτο μεγάλης χωρητικότητας containership στον κόσμο το οποίο έχει τροποποιηθεί προκειμένου να χρησιμοποιεί καύσιμο LNG για την πρόωσή του.
Τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν το πλοίο ακόμη ονομαζόταν «Sajir», έπλευσε προς το ναυπηγείο Huarun Dadong της Σαγκάης, προκειμένου να εγκατασταθεί, με τη βοήθεια ενός πλωτού γερανού, η 1.300 τόνων δεξαμενή LNG αλλά και να εκτελεστούν οι υπόλοιπες σχετικές εργασίες που απαιτούνταν για τη μετατροπή του.
«Το γεγονός ότι μια μετασκευή αυτής της κλίμακας δεν είχε επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν μάς έφερε αντιμέτωπους με πολλές προκλήσεις, αρχής γενομένης από τη διαδικασία του σχεδιασμού έως και την τελική εφαρμογή του. Με τη μετατροπή αυτή ανοίξαμε νέους ορίζοντες, ωστόσο μένει να δοκιμαστεί ενδελεχώς η λειτουργία του πλοίου σε πραγματικές συνθήκες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος διαχείρισης του στόλου της Hapag-Lloyd.
Επιπροσθέτως, συμπλήρωσε πως «το ορυκτό LNG αποτελεί σήμερα το πλέον υποσχόμενο καύσιμο στην προσπάθεια επίτευξης μηδενικών εκπομπών, ενώ επισήμανε ότι ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα κατά την επιχειρησιακή λειτουργία των πλοίων μέσω της χρήσης συνθετικού φυσικού αερίου (Synthetic Natural Gas – SNG)» .
Σε μια συμβολική κίνηση που παραπέμπει στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η Hapag-Lloyd μετονόμασε το πλοίο σε «Brussels Express». Το πλοίο για την ώρα δεν χρησιμοποιεί αποκλειστικά καύσιμο LNG, καθώς οι τελικές εργασίες μετατροπής του θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του παρόντος κυκλικού ταξιδιού του. Ο πρώτος πλήρης ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο LNG θα λάβει χώρα στη Σιγκαπούρη κατά την εκτέλεση του επόμενου ταξιδιού του. Τέλος, στο μέλλον, το εν λόγω πλοίο, το οποίο επιχειρεί στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης, θα τροφοδοτείται με καύσιμο LNG δύο φορές κατά τη διάρκεια ενός κυκλικού ταξιδιού, μία στη Σιγκαπούρη και μία στο Ρότερνταμ.
Φωτό: www.hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ