
Πρόσφατα, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Hapag-Lloyd «Brussels Express», χωρητικότητας 15.000 TEUs, κατέπλευσε για πρώτη φορά στο λιμάνι του Αμβούργου. Η ιδιαιτερότητα του εν λόγω πλοίου είναι ότι αποτελεί το πρώτο μεγάλης χωρητικότητας containership στον κόσμο το οποίο έχει τροποποιηθεί προκειμένου να χρησιμοποιεί καύσιμο LNG για την πρόωσή του.
Τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν το πλοίο ακόμη ονομαζόταν «Sajir», έπλευσε προς το ναυπηγείο Huarun Dadong της Σαγκάης, προκειμένου να εγκατασταθεί, με τη βοήθεια ενός πλωτού γερανού, η 1.300 τόνων δεξαμενή LNG αλλά και να εκτελεστούν οι υπόλοιπες σχετικές εργασίες που απαιτούνταν για τη μετατροπή του.
«Το γεγονός ότι μια μετασκευή αυτής της κλίμακας δεν είχε επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν μάς έφερε αντιμέτωπους με πολλές προκλήσεις, αρχής γενομένης από τη διαδικασία του σχεδιασμού έως και την τελική εφαρμογή του. Με τη μετατροπή αυτή ανοίξαμε νέους ορίζοντες, ωστόσο μένει να δοκιμαστεί ενδελεχώς η λειτουργία του πλοίου σε πραγματικές συνθήκες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος διαχείρισης του στόλου της Hapag-Lloyd.
Επιπροσθέτως, συμπλήρωσε πως «το ορυκτό LNG αποτελεί σήμερα το πλέον υποσχόμενο καύσιμο στην προσπάθεια επίτευξης μηδενικών εκπομπών, ενώ επισήμανε ότι ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα κατά την επιχειρησιακή λειτουργία των πλοίων μέσω της χρήσης συνθετικού φυσικού αερίου (Synthetic Natural Gas – SNG)» .
Σε μια συμβολική κίνηση που παραπέμπει στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η Hapag-Lloyd μετονόμασε το πλοίο σε «Brussels Express». Το πλοίο για την ώρα δεν χρησιμοποιεί αποκλειστικά καύσιμο LNG, καθώς οι τελικές εργασίες μετατροπής του θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του παρόντος κυκλικού ταξιδιού του. Ο πρώτος πλήρης ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο LNG θα λάβει χώρα στη Σιγκαπούρη κατά την εκτέλεση του επόμενου ταξιδιού του. Τέλος, στο μέλλον, το εν λόγω πλοίο, το οποίο επιχειρεί στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης, θα τροφοδοτείται με καύσιμο LNG δύο φορές κατά τη διάρκεια ενός κυκλικού ταξιδιού, μία στη Σιγκαπούρη και μία στο Ρότερνταμ.
Φωτό: www.hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ