
Πρόσφατα, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Hapag-Lloyd «Brussels Express», χωρητικότητας 15.000 TEUs, κατέπλευσε για πρώτη φορά στο λιμάνι του Αμβούργου. Η ιδιαιτερότητα του εν λόγω πλοίου είναι ότι αποτελεί το πρώτο μεγάλης χωρητικότητας containership στον κόσμο το οποίο έχει τροποποιηθεί προκειμένου να χρησιμοποιεί καύσιμο LNG για την πρόωσή του.
Τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν το πλοίο ακόμη ονομαζόταν «Sajir», έπλευσε προς το ναυπηγείο Huarun Dadong της Σαγκάης, προκειμένου να εγκατασταθεί, με τη βοήθεια ενός πλωτού γερανού, η 1.300 τόνων δεξαμενή LNG αλλά και να εκτελεστούν οι υπόλοιπες σχετικές εργασίες που απαιτούνταν για τη μετατροπή του.
«Το γεγονός ότι μια μετασκευή αυτής της κλίμακας δεν είχε επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν μάς έφερε αντιμέτωπους με πολλές προκλήσεις, αρχής γενομένης από τη διαδικασία του σχεδιασμού έως και την τελική εφαρμογή του. Με τη μετατροπή αυτή ανοίξαμε νέους ορίζοντες, ωστόσο μένει να δοκιμαστεί ενδελεχώς η λειτουργία του πλοίου σε πραγματικές συνθήκες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος διαχείρισης του στόλου της Hapag-Lloyd.
Επιπροσθέτως, συμπλήρωσε πως «το ορυκτό LNG αποτελεί σήμερα το πλέον υποσχόμενο καύσιμο στην προσπάθεια επίτευξης μηδενικών εκπομπών, ενώ επισήμανε ότι ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα κατά την επιχειρησιακή λειτουργία των πλοίων μέσω της χρήσης συνθετικού φυσικού αερίου (Synthetic Natural Gas – SNG)» .
Σε μια συμβολική κίνηση που παραπέμπει στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η Hapag-Lloyd μετονόμασε το πλοίο σε «Brussels Express». Το πλοίο για την ώρα δεν χρησιμοποιεί αποκλειστικά καύσιμο LNG, καθώς οι τελικές εργασίες μετατροπής του θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του παρόντος κυκλικού ταξιδιού του. Ο πρώτος πλήρης ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο LNG θα λάβει χώρα στη Σιγκαπούρη κατά την εκτέλεση του επόμενου ταξιδιού του. Τέλος, στο μέλλον, το εν λόγω πλοίο, το οποίο επιχειρεί στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης, θα τροφοδοτείται με καύσιμο LNG δύο φορές κατά τη διάρκεια ενός κυκλικού ταξιδιού, μία στη Σιγκαπούρη και μία στο Ρότερνταμ.
Φωτό: www.hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ