
Μεγάλη αύξηση κατά 70,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Απρίλιο εφέτος, καθώς η αύξηση στην αξία των εισαγωγών υπερκέρασε τη σημαντική άνοδο της αξίας των εξαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων, ανήλθε στο ποσό των 5.014,8 εκατ. ευρώ έναντι 3.198,8 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 56,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.182,9 εκατ. ευρώ ή 44,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.170,2 εκατ. ευρώ ή 44,4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών, ανήλθε στο ποσό των 3.172,1 εκατ. ευρώ έναντι 2.119,3 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 49,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 657,0 εκατ. ευρώ ή 37,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 650,2 εκατ. ευρώ 37,2%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 1.842,7 εκατ. ευρώ έναντι 1.079,5 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 70,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 525,9 εκατ. ευρώ ή 58,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 520,0 εκατ. ευρώ ή 58,6%).
Το α’ τετράμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 18.530,8 εκατ. ευρώ έναντι 16.436,6 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 12,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.728,3 εκατ. ευρώ ή 13,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.737,3 εκατ. ευρώ ή 13,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 11.949,7 εκατ. ευρώ έναντι 10.099,4 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 18,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.355,5 εκατ. ευρώ ή 17,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.350,7 εκατ. ευρώ ή 17,6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 6.581,1 εκατ. ευρώ έναντι 6.337,2 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 3,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 372,8 εκατ. ευρώ ή 7,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 386,6 εκατ. ευρώ ή 7,8%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ