
Η παγκόσμια αγορά LNG, η οποία, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα παρουσίαζε πλεόνασμα κατά το β΄ μισό της δεκαετίας, αντ’ αυτού καθίσταται όλο και πιο «σφιχτή» και ίσως στο εγγύς μέλλον καταγράφει ετήσια ελλείμματα ως απόρροια της καθυστέρησης της ανάπτυξης LNG projects στη Μοζαμβίκη εν μέσω σοβαρών ζητημάτων ασφάλειας στη χώρα.
Τα παραπάνω αναφέρει με report της η Rystad Energy, η οποία τονίζει ότι, ενώ η Μοζαμβίκη θεωρούνταν ότι θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή LNG, η πρόσφατη δήλωση ανωτέρας βίας της Total σηματοδοτεί καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του χερσαίου συγκροτήματος παραγωγής LNG του γαλλικού κολοσσού. Την ίδια ώρα, οι εχθροπραξίες στην αφρικανική χώρα βάζουν στον «πάγο» το Rovuma LNG project της ExxonMobil. H ετήσια παραγωγική δυναμικότητα των δύο εγχειρημάτων ανέρχεται σε 28 εκατ. τόνους LNG.
H Rystad στην έκθεσή της εκτιμά ότι η αγορά ίσως καταγράψει απώλειες προσφοράς της τάξης των 9 εκατ. τόνων ετησίως μεταξύ 2026 και 2030, φέρνοντας τα πάνω κάτω στο παγκόσμιο ισοζύγιο. Ο οίκος αναλύσεων ανέμενε δε μια αρκετά ισορροπημένη αγορά το 2026. Οι παραπάνω εκτιμήσεις για την προσφορά ενδέχεται να αυξήσουν τη μεταβλητότητα των τιμών.
Ο Kaushal Ramesh, αναλυτής της αγοράς LNG, τονίζει ότι ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων στη Μοζαμβίκη θα είναι ιδιαίτερα εμφανής το 2027, όταν και η προηγουμένως εκτιμώμενη υπερπροσφορά των 15,9 εκατ. τόνων θα υποχωρήσει στους 11 εκατ. τόνους. Ο ίδιος τονίζει ότι το 2028 η υπερπροσφορά LNG θα μειωθεί μόλις στο 1 εκατ. τόνους, πριν τελικά το 2029 η αγορά καταγράψει έλλειμμα της τάξης των 5,6 εκατ. τόνων.
Φωτό: YONHAP/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ