
Στη «Belterra Investments Ltd» της οικογένειας Σαββίδη πέρασε «και με τη βούλα» το 67% των δικαιωμάτων ψήφου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), μετά την απόκτηση του 100% των μετοχών της «Melbery Investments Ltd».
Έπειτα και από την κίνηση αυτή, το επόμενο βήμα είναι τώρα η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Belterra για την απόκτηση των μετοχών και της μειοψηφίας, η οποία πρόκειται να ανακοινωθεί προσεχώς. Η αγοράστρια ξεκαθάρισε, πάντως, προς τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. πως δεν υπάρχει πρόθεση εξόδου της εισηγμένης από το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Αναλυτικότερα, με σημερινή ανακοίνωσή της προς το Χρηματιστήριο Αθηνών, η ΟΛΘ ΑΕ γνωστοποίησε ότι στη Belterra πέρασε το 100% των μετοχών της «Melbery Investments Ltd.». Με τον τρόπο αυτό, η Belterra απέκτησε έμμεσα ποσοστό 67% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ Α.Ε. και κατέστη υπόχρεη για την υποβολή της δημόσιας πρότασης, καθώς υπερέβη το κρίσιμο όριο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου.
Πώς όμως συνδέονται Belterra, Melbery και ΟΛΘ; Από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ το 2018 και μέχρι σήμερα, η Belterra κατείχε το 30% των μετοχών της Melbery, η οποία με τη σειρά της είχε στην ιδιοκτησία της το 66,67% της SEGT Ltd, που είναι η ιδιοκτήτρια του 67% της εισηγμένης ΟΛΘ.
Πλέον, η Belterra απέκτησε και το εναπομείναν 70% των μετοχών της Melbery. Το ποσοστό αυτό κατείχε μέχρι πρότινος η “Helanor Holdings Ltd”, μέτοχοι της οποίας ήταν οι Deutsche Invest Equity Partners GmbH και Transconnect AG. Τα δύο γερμανικά σχήματα γνωστοποίησαν προ μηνών πως έλαβαν την απόφαση αποεπένδυσης από την Melbery και συνεπώς από την ΟΛΘ Α.Ε., «δεδομένων των ευρύτερων συνθηκών στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επενδυτικό περιβάλλον, βάσει και της επενδυτικής τους πολιτικής».
Όπως διευκρινίζεται στη σημερινή ανακοίνωση της ΟΛΘ προς το Χρηματιστήριο, η απόκτηση και του υπόλοιπου 70% προχώρησε βάσειτου από 4/6/2021 Συμφωνητικού Μεταβίβασης Μετοχών (SΤA), και κατόπιν της σχετικής έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού (σ.σ. τον περασμένο Μάρτιο), «σε εκτέλεση του από 1/2/2021 Συμφωνητικού Αγοραπωλησίας Μετοχών (SPA) μεταξύ της Belterra και της Helanor». Στην SEGT συμμετέχει, επίσης, με το εναπομείναν 33,33%, αμετάβλητα, από την 23/3/2018 έως σήμερα, η «Terminal Link Grèce SAS» (η οποία ανήκει κατά 100% στην «Terminal Link SAS»).
«Κατόπιν της ανωτέρω μεταβίβασης των μετοχών, η αγοράστρια Belterra κατέστη ο μοναδικός μέτοχος της Melbery και ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος και ελέγχων μέτοχος της SEGT με άμεσο ποσοστό 66,67%. Συνεπεία των ανωτέρω, η Belterra απέκτησε έμμεσα ποσοστό 67% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ Α.Ε. και ως εκ τούτου κατέστη υπόχρεη για την υποβολή Δημόσιας Πρότασης, καθώς υπερέβη το κρίσιμο όριο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου αυτής. Η αγοράστρια Belterra, η πωλήτρια Helanor και η Melbery δεν κατέχουν, ούτε κατείχαν άμεσα μετοχές της ΟΛΘ Α.Ε. Η Belterra έχει ελέγχοντα τελικό δικαιούχο (Ultimate Βeneficial Owner) τον κ. Νίκο Σαββίδη. “Η Δημόσια Πρόταση θα ανακοινωθεί προσεχώς”, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ