
Στη «Belterra Investments Ltd» της οικογένειας Σαββίδη πέρασε «και με τη βούλα» το 67% των δικαιωμάτων ψήφου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), μετά την απόκτηση του 100% των μετοχών της «Melbery Investments Ltd».
Έπειτα και από την κίνηση αυτή, το επόμενο βήμα είναι τώρα η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Belterra για την απόκτηση των μετοχών και της μειοψηφίας, η οποία πρόκειται να ανακοινωθεί προσεχώς. Η αγοράστρια ξεκαθάρισε, πάντως, προς τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. πως δεν υπάρχει πρόθεση εξόδου της εισηγμένης από το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Αναλυτικότερα, με σημερινή ανακοίνωσή της προς το Χρηματιστήριο Αθηνών, η ΟΛΘ ΑΕ γνωστοποίησε ότι στη Belterra πέρασε το 100% των μετοχών της «Melbery Investments Ltd.». Με τον τρόπο αυτό, η Belterra απέκτησε έμμεσα ποσοστό 67% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ Α.Ε. και κατέστη υπόχρεη για την υποβολή της δημόσιας πρότασης, καθώς υπερέβη το κρίσιμο όριο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου.
Πώς όμως συνδέονται Belterra, Melbery και ΟΛΘ; Από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ το 2018 και μέχρι σήμερα, η Belterra κατείχε το 30% των μετοχών της Melbery, η οποία με τη σειρά της είχε στην ιδιοκτησία της το 66,67% της SEGT Ltd, που είναι η ιδιοκτήτρια του 67% της εισηγμένης ΟΛΘ.
Πλέον, η Belterra απέκτησε και το εναπομείναν 70% των μετοχών της Melbery. Το ποσοστό αυτό κατείχε μέχρι πρότινος η “Helanor Holdings Ltd”, μέτοχοι της οποίας ήταν οι Deutsche Invest Equity Partners GmbH και Transconnect AG. Τα δύο γερμανικά σχήματα γνωστοποίησαν προ μηνών πως έλαβαν την απόφαση αποεπένδυσης από την Melbery και συνεπώς από την ΟΛΘ Α.Ε., «δεδομένων των ευρύτερων συνθηκών στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επενδυτικό περιβάλλον, βάσει και της επενδυτικής τους πολιτικής».
Όπως διευκρινίζεται στη σημερινή ανακοίνωση της ΟΛΘ προς το Χρηματιστήριο, η απόκτηση και του υπόλοιπου 70% προχώρησε βάσειτου από 4/6/2021 Συμφωνητικού Μεταβίβασης Μετοχών (SΤA), και κατόπιν της σχετικής έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού (σ.σ. τον περασμένο Μάρτιο), «σε εκτέλεση του από 1/2/2021 Συμφωνητικού Αγοραπωλησίας Μετοχών (SPA) μεταξύ της Belterra και της Helanor». Στην SEGT συμμετέχει, επίσης, με το εναπομείναν 33,33%, αμετάβλητα, από την 23/3/2018 έως σήμερα, η «Terminal Link Grèce SAS» (η οποία ανήκει κατά 100% στην «Terminal Link SAS»).
«Κατόπιν της ανωτέρω μεταβίβασης των μετοχών, η αγοράστρια Belterra κατέστη ο μοναδικός μέτοχος της Melbery και ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος και ελέγχων μέτοχος της SEGT με άμεσο ποσοστό 66,67%. Συνεπεία των ανωτέρω, η Belterra απέκτησε έμμεσα ποσοστό 67% επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ Α.Ε. και ως εκ τούτου κατέστη υπόχρεη για την υποβολή Δημόσιας Πρότασης, καθώς υπερέβη το κρίσιμο όριο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου αυτής. Η αγοράστρια Belterra, η πωλήτρια Helanor και η Melbery δεν κατέχουν, ούτε κατείχαν άμεσα μετοχές της ΟΛΘ Α.Ε. Η Belterra έχει ελέγχοντα τελικό δικαιούχο (Ultimate Βeneficial Owner) τον κ. Νίκο Σαββίδη. “Η Δημόσια Πρόταση θα ανακοινωθεί προσεχώς”, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ