Bulk carriers: Υγιής η εικόνα της ναυλαγοράς

Bulk carriers: Υγιής η εικόνα της ναυλαγοράς

348
Bulk carriers: Υγιής η εικόνα της ναυλαγοράς

Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μία από τις καλύτερες περιόδους της το 2021, με το volatility ωστόσο να είναι παρόν και φέτος. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 1.282 μονάδες του BDI στις 4 Ιανουαρίου, ο δείκτης σκαρφάλωσε στις 3.290 στις 5 Μαΐου (υψηλότερα επίπεδα εντός 2021), πριν υποχωρήσει στις 2.596 την Παρασκευή 31 Μαΐου.

Τον Μάιο, τα νούμερα παραμένουν επίσης ιδιαίτερα υγιή, παρά την κάποια διόρθωση της αγοράς για μερικές ημέρες μετά τα μέσα του μήνα. Με τη βοήθεια δεδομένων από την πλατφόρμα της Signal Ocean, παρακάτω παρουσιάζεται μια σύντομη ανάλυση για τα μεγαλύτερα μεγέθη bulkers, τα Capesizes, των οποίων η απόδοση σε μεγάλο βαθμό καθορίζει την πορεία του BDI.

Στο γράφημα 1 παρουσιάζεται η εξέλιξη των τονομιλίων για ταξίδια Capesizes από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αυστραλία, δύο σημαντικές περιοχές εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος προς τη Βόρεια Κίνα από τις αρχές του έτους έως τις 30 Μαΐου.

1ο
Γράφημα 1: H πορεία των τονομιλίων (εκφρασμένα σε δισ.) για τα Capesizes από αρχές του έτους έως 30 Μαΐου.

 

Όπως προκύπτει από το γράφημα 1, τα τονομίλια για ταξίδια Capesizes από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αυστραλία παρουσιάζουν μια ισχυρή μεταβλητότητα από αρχές του έτους έως τα τέλη Μαΐου. Συγκρίνοντας το α’ τρίμηνο με τους δύο μήνες του β’ τριμήνου παρατηρείται μια αύξηση στα κατά μέσο όρο τονομίλια. Το Q1 τα τονομίλια για τα εν λόγω δρομολόγια κινούνται κατά μέσο όρο στα 5,346 δισ. ενώ κατά τους δύο πρώτους μήνες του Q2 τα τονομίλια κατά μέσο όρο έχουν διαμορφωθεί στα 5,55 δισ. Πρόκειται για αύξηση 3,5%.

Μένει βέβαια να δούμε τι επιφυλάσσει για τα τονομίλια ο Ιούνιος προκειμένου να εξάγουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία από το Q1 στο Q2.

Με βάση τα δεδομένα της Signal Ocean, οι ναύλοι σε τιμές αγοράς TCE για τα Capesizes παρουσιάζουν έναν βαθμό μεταβλητότητας. Το TCE για ένα τυπικό Capesize μεταφορικής ικανότητας 181.000 dwt από το Port Hedland στη Βόρεια Κίνα άγγιξε τα $54.600 την 1η Μαΐου και τα $48.526 την 30η Μαΐου, με τα αντίστοιχα market rates να διαμορφώνονται στα $12,8/τόνο και $11,8/τόνο. Στο υψηλότερο σημείο της καμπύλης την 11η Μαΐου, το TCE ήταν στα $63.000/ημέρα, λαμβάνοντας υπόψη το market rate των $14,2/τόνο. H προσφορά Capesizes στη Δυτική Αυστραλία είναι κατά μέσο όρο στα 100 τον Μάιο.

2o
Προσφορά Capesizes. Port Hedland. Μάιος 2021. Στη γραμμή με πορτοκαλί χρώμα φαίνονται οι μεταβολές στις υπό εκτίμηση τιμές των ναύλων σε τιμές αγοράς Time Charter Equivalent (TCE), χρησιμοποιώντας ως ταξίδι αναφοράς τη διαδρομή Port Hedland- Caofeidian . Το γράφημα της προσφοράς βασίζεται σε 12 ημέρες Laycan Forward, προσμετρώντας διαθέσιμα Spot/Relet πλοία.

 

Αντίστοιχα, για ταξίδι ενός Capesize από τη Βραζιλία στη Βόρεια Κίνα, το ημερήσιο TCE κινήθηκε από τα $59.600/ημέρα στις 27 Απριλίου στα $65.700/ημέρα την 1η

Μαΐου και στα $51.203/ημέρα στις 30 Μαΐου. Η προσφορά πλοίων για τη συγκεκριμένη διαδρομή είναι 134 εντός Μαΐου.

Και στις δύο περιπτώσεις το TCE κινείται κοντά και πάνω από τα επίπεδα των $50.000/ημέρα, αριθμός ιδιαίτερα υψηλός, δείγμα της πολύ καλής αγοράς, παρά τα διάφορα σκαμπανεβάσματα.

3o
Γράφημα 3 – Προσφορά Capesizes. Tubarao. Μάιος 2021. Στη γραμμή με πορτοκαλί χρώμα φαίνονται οι μεταβολές στις υπό εκτίμηση τιμές των ναύλων σε τιμές αγοράς Time Charter Equivalent (TCE), χρησιμοποιώντας ως ταξίδι αναφοράς τη διαδρομή Tubarao-Caofeidian. Το γράφημα της προσφοράς βασίζεται σε 30 ημέρες Laycan Forward, προσμετρώντας διαθέσιμα Spot/Relet πλοία.

 

Τα διαθέσιμα φορτία από Δυτική Αυστραλία και Βραζιλία αντίστοιχα κινήθηκαν σε 317 και 74 τον Μάιο. Mηδενική συνεπώς μεταβολή για τα φορτία των Capesizes στη Δυτική Αυστραλία ενώ για αυτά στη Βραζιλία καταγράφεται μηναία αύξηση 17,5%.

2ο
Γράφημα 4 – Ο αριθμός των διαθέσιμων φορτίων για τα Capesizes σε Βραζιλία και Δυτική Αυστραλία.

 

Επί του παρόντος, οι συνθήκες της ναυλαγοράς είναι θετικές, με την επανεκκίνηση των οικονομιών να πυροδοτεί τη ζήτηση και τους πλοιοκτήτες να είναι αρκετά διστακτικοί για παραγγελίες νεότευκτων, δεδομένης της αβεβαιότητας των περιβαλλοντικών κανονισμών και των απαιτήσεών τους σε επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.

Η καλή εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις οικονομικές επιδόσεις των εταιρειών διαχείρισης bulkers. Ενδεικτικά, η Eurodry κατέγραψε κέρδη το α΄ τρίμηνο ύψους $445.000 έναντι ζημιών το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι της τάξης των $2,293 εκατ., ενώ αντίστοιχα τα κέρδη της Star Bulk εκτοξεύτηκαν από τα $2,755 εκατ. το α΄ τρίμηνο του 2020 σε $35,8 εκατ. το α΄ τρίμηνο του 2021.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.