
Με σπασμένα φρένα κινούνται οι συνολικές παραγγελίες για τις τρεις κυριότερες κατηγορίες πλοίων, σημειώνει με νέα ανάλυσή της η BIMCO.
Συγκεκριμένα, τους πέντε πρώτους μήνες του έτους οι παραγγελίες για bulkers, tankers και containerships καταγράφουν αύξηση 119,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η αύξηση αυτή οδηγείται εν πολλοίς από την πολύ ισχυρή ναυλαγορά των containerships, εξηγεί η BIMCO. Μέχρι στιγμής το 2021, τα ναυπηγεία διεθνώς εξασφάλισαν παραγγελίες ύψους 43,6 εκατ. dwt, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις παραγγελίες ύψους 19,8 εκατ. dwt πέρυσι. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μέχρι τώρα παραγγελίες το 2021 υπολείπονται μόλις 5,5 εκατ. dwt των συνολικών παραγγελιών του 2020, οι οποίες ήταν αρκετά εξασθενημένες λόγω της πανδημίας και μετά βίας άγγιξαν τα 49 εκατ. dwt.
H BIMCO σημειώνει ότι η δραστηριότητα στις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων είναι εξίσου έντονη, παρά το γεγονός ότι η απόδοση της ναυλαγοράς δεν κινείται στα ίδια επίπεδα με αυτά των bulkers, containerships μέχρι στιγμής το 2021. Ενδεικτικά, οι παραγγελίες για νέα oil tankers είναι κατά 47,4% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετο είναι το σκηνικό για τα product tankers, για τα οποία παρατηρείται μείωση στις παραγγελίες. Αναφορικά με τα bulk carriers, ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σχολιάζει: «Παρά την ευνοϊκή εικόνα της ναυλαγοράς, οι ιδιοκτήτες bulkers είναι πιο διστακτικοί να παραγγείλουν νέο tonnage, με τη second-hand αγορά να αποδεικνύεται περισσότερο δημοφιλής».
Οι παραγγελίες για containerships κινούνται στα επίπεδα ρεκόρ των 2,2 εκατ. TEUs έναντι 184.254 ΤΕUs που παραγγέλθηκαν πέρυσι το πρώτο πεντάμηνο. Τα Ultra Large Container Ships (ULCS) αναδεικνύονται ο πιο δημοφιλής τύπος containership και μέχρι στιγμής φέτος 89 τέτοια πλοία με μέση μεταφορική ικανότητα 16.622 TEUs έχουν παραγγελθεί. Εντύπωση πιθανώς προκαλεί το γεγονός ότι δεν έχει καταγραφεί ακόμη παραγγελία για containership μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 16.000 και 23.000 TEUs, ενώ τα ναυπηγεία διεθνώς έχουν λάβει 14 παραγγελίες για containerships 24.000-24.100 ΤΕUs.
Tέλος, και σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, η Κίνα προπορεύεται στις παραγγελίες containerships με 145, ενώ ακολουθούν η Νότια Κορέα με 63 και η Ιαπωνία με 21.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ