Liner ναυτιλία: Οι εισαγωγές των ΗΠΑ και η άνοδος της ναυλαγοράς

Liner ναυτιλία: Οι εισαγωγές των ΗΠΑ και η άνοδος της ναυλαγοράς

187
Liner ναυτιλία: Οι εισαγωγές των ΗΠΑ και η άνοδος της ναυλαγοράς

Η αγορά τακτικών γραμμών συνεχίζει την ανοδική του πορεία μετά την ανάκαμψή της από τα μέσα του 2020. Ο διακινούμενος όγκος containers παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ο οποίος σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στις εφοδιαστικές αλυσίδες οδηγεί τους ναύλους στη spot αγορά στον εμπορικό διάδρομο από την Άπω Ανατολή στις Δυτικές Ακτές των ΗΠΑ σε επίπεδα ρεκόρ στα $4.506/FEU. Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανάλυσή της η BIMCO πρόκειται για σημαντική αύξηση σε σχέση με τα $1.728/FEU ένα χρόνο πριν.

Η αύξηση των αμερικανικών εισαγωγών σε εμπορευματοκιβώτια συνεχίστηκε και τον Απρίλιο με τις εισαγωγές στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ να ανέρχονται σε 1,1 TEUs. Τα εν λόγω επίπεδα εισαγωγών είναι τα υψηλότερα από τον Αύγουστο του 2020. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO κατά τους πρώτους μήνες του έτους ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων που εισήχθησαν στα συγκεκριμένα λιμάνια ήταν αυξημένος κατά 40,3% ή κατά 1,2 εκατ. TEUs συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Μείωση μόνο καταγράφηκε μεταξύ Απριλίου και Μαρτίου, όταν οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια ήταν σε επίπεδα ρεκόρ στα 1,16 εκατ. TEUs. Το ρεκόρ που κατέγραψαν οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στο US West Coast συντέλεσε ώστε ο περασμένος Μάρτιος να καταστεί ο πιο «δραστήριος» στην ιστορία της ναυτιλίας τακτικών γραμμών με 15,5 εκατ. TEUs να εξάγονται διεθνώς, σύμφωνα με στοιχεία του CTS.

Αντίστροφη πορεία για τις λιανικές πωλήσεις

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO, η πτώση των εισαγόμενων containers τον Απρίλιο συνέπεσε με την πτώση των λιανικών πωλήσεων, οι οποίες μετά το ρεκόρ των $629,9 δισ. τον Μάρτιο έπεσαν στα $616,7 δισ. έναν μήνα μετά. Παρά τη μείωση που καταγράφηκε τον Απρίλιο εντούτοις πρόκειται για τις δεύτερες μεγαλύτερες λιανικές πωλήσεις που καταγράφηκαν ποτέ στις ΗΠΑ. Μάλιστα πριν τον Μάρτιο δεν είχαν ξεπεράσει ποτέ το φράγμα των $600 δισ. Σαφέστατα οι μεγάλες δαπάνες του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού για την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στις ΗΠΑ ώθησε σημαντικά την καταναλωτική δαπάνη και συνεπώς τη ζήτηση για εισαγόμενα εμπορεύματα.

Το ερώτημα παραμένει κατά πόσο αυτά τα ρεκόρ θα συνεχιστούν με τον κ. Peter Sand, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO να σημειώνει ότι τον Μάιο οι αμερικανικές λιανικές πωλήσεις δεν θα φτάσουν στα επίπεδα του Μαρτίου, κάτι που δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι εισαγωγές από τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ έχουν φτάσει στο αποκορύφωμά τους. Ο ίδιος τονίζει ότι εντός Μαΐου οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια από το US West Coast παραμένουν ισχυρές, γεγονός που συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη συμφόρηση στα λιμάνια θα παράσχει στήριξη στη ναυλαγορά.

Φωτό: Ajay Tripathi/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.