
Η αγορά τακτικών γραμμών συνεχίζει την ανοδική του πορεία μετά την ανάκαμψή της από τα μέσα του 2020. Ο διακινούμενος όγκος containers παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ο οποίος σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στις εφοδιαστικές αλυσίδες οδηγεί τους ναύλους στη spot αγορά στον εμπορικό διάδρομο από την Άπω Ανατολή στις Δυτικές Ακτές των ΗΠΑ σε επίπεδα ρεκόρ στα $4.506/FEU. Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανάλυσή της η BIMCO πρόκειται για σημαντική αύξηση σε σχέση με τα $1.728/FEU ένα χρόνο πριν.
Η αύξηση των αμερικανικών εισαγωγών σε εμπορευματοκιβώτια συνεχίστηκε και τον Απρίλιο με τις εισαγωγές στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ να ανέρχονται σε 1,1 TEUs. Τα εν λόγω επίπεδα εισαγωγών είναι τα υψηλότερα από τον Αύγουστο του 2020. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO κατά τους πρώτους μήνες του έτους ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων που εισήχθησαν στα συγκεκριμένα λιμάνια ήταν αυξημένος κατά 40,3% ή κατά 1,2 εκατ. TEUs συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Μείωση μόνο καταγράφηκε μεταξύ Απριλίου και Μαρτίου, όταν οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια ήταν σε επίπεδα ρεκόρ στα 1,16 εκατ. TEUs. Το ρεκόρ που κατέγραψαν οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στο US West Coast συντέλεσε ώστε ο περασμένος Μάρτιος να καταστεί ο πιο «δραστήριος» στην ιστορία της ναυτιλίας τακτικών γραμμών με 15,5 εκατ. TEUs να εξάγονται διεθνώς, σύμφωνα με στοιχεία του CTS.
Αντίστροφη πορεία για τις λιανικές πωλήσεις
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO, η πτώση των εισαγόμενων containers τον Απρίλιο συνέπεσε με την πτώση των λιανικών πωλήσεων, οι οποίες μετά το ρεκόρ των $629,9 δισ. τον Μάρτιο έπεσαν στα $616,7 δισ. έναν μήνα μετά. Παρά τη μείωση που καταγράφηκε τον Απρίλιο εντούτοις πρόκειται για τις δεύτερες μεγαλύτερες λιανικές πωλήσεις που καταγράφηκαν ποτέ στις ΗΠΑ. Μάλιστα πριν τον Μάρτιο δεν είχαν ξεπεράσει ποτέ το φράγμα των $600 δισ. Σαφέστατα οι μεγάλες δαπάνες του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού για την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στις ΗΠΑ ώθησε σημαντικά την καταναλωτική δαπάνη και συνεπώς τη ζήτηση για εισαγόμενα εμπορεύματα.
Το ερώτημα παραμένει κατά πόσο αυτά τα ρεκόρ θα συνεχιστούν με τον κ. Peter Sand, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO να σημειώνει ότι τον Μάιο οι αμερικανικές λιανικές πωλήσεις δεν θα φτάσουν στα επίπεδα του Μαρτίου, κάτι που δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι εισαγωγές από τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ έχουν φτάσει στο αποκορύφωμά τους. Ο ίδιος τονίζει ότι εντός Μαΐου οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια από το US West Coast παραμένουν ισχυρές, γεγονός που συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη συμφόρηση στα λιμάνια θα παράσχει στήριξη στη ναυλαγορά.
Φωτό: Ajay Tripathi/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ