
Oι Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, αρχίζουν να διερευνούν εάν η Κίνα ευθύνεται για τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων που πλήττουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και αρκετούς μήνες.
Σε μια διαδικτυακή συνδιάσκεψη που διοργάνωσε η Ένωση Διατροπικών Μεταφορών Βόρειας Αμερικής (ΙΑΝΑ) την περασμένη εβδομάδα, ο Ομοσπονδιακός Επίτροπος Ναυτιλίας, κ. Βentzel, δήλωσε πως διερευνά την πιθανή εμπλοκή της Κίνας όσον αφορά τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, που έχουν αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για τα λιμάνια των ΗΠΑ. Μάλιστα ο Επίτροπος υποστηρίζει ότι η Κίνα πιθανώς χειραγωγεί την αγορά προκειμένου να ελέγξει τη διαθεσιμότητα των εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του δήλωσε: «Ανησυχώ ότι ο εν λόγω εξοπλισμός [παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων] ελέγχεται από μια κρατική επιχείρηση από την οποία εξαρτόμαστε απόλυτα και για τον λόγο αυτόν έχω να θέσω ερωτήσεις σχετικά με το εάν υπήρξε ή όχι χειραγώγηση της αγοράς από μία επιχείρηση που λειτουργεί δυνητικά ως μονοπώλιο». Γι’ αυτό, συμπλήρωσε, «πρέπει να δούμε την εξάρτησή μας από το εν λόγω τμήμα της βιομηχανίας και να αξιολογήσουμε το πόσο σημαντικό είναι για το έθνος μας».
Πριν από έξι μήνες, ο Επίτροπος Bentzel είχε σχολιάσει αναφορικά με το ίδιο ζήτημα ότι «τα περισσότερα εμπορευματοκιβώτια κατασκευάζονται στην Κίνα. Δεδομένου αυτού, δήλωσε: «Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι, ενώ η κινεζική παραγωγή έχει αποκατασταθεί πλήρως, ο τομέας παραγωγής ναυτιλιακού εξοπλισμού έχει μείνει τόσο πίσω».
Αν και ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής των ΗΠΑ (FMC), κ. Maffei, ζήτησε από τον Bentzel να ηγηθεί μιας έρευνας σχετικά με αυτό το ζήτημα, ο Bentzel, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, διεξάγει την εν λόγω έρευνα ως μεμονωμένος επίτροπος. Ως εκ τούτου, ακριβώς επειδή οι επίτροποι δεν έχουν κινήσει και δεν έχουν εγκρίνει βάσει ψηφοφορίας την εν λόγω έρευνα, αυτή δεν αποτελεί επίσημη υποχρέωση της Επιτροπής.
Φωτό: Guillaume Bolduc/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατόρθωσε η Aegean Shipping. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ