
Oι Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, αρχίζουν να διερευνούν εάν η Κίνα ευθύνεται για τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων που πλήττουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και αρκετούς μήνες.
Σε μια διαδικτυακή συνδιάσκεψη που διοργάνωσε η Ένωση Διατροπικών Μεταφορών Βόρειας Αμερικής (ΙΑΝΑ) την περασμένη εβδομάδα, ο Ομοσπονδιακός Επίτροπος Ναυτιλίας, κ. Βentzel, δήλωσε πως διερευνά την πιθανή εμπλοκή της Κίνας όσον αφορά τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, που έχουν αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για τα λιμάνια των ΗΠΑ. Μάλιστα ο Επίτροπος υποστηρίζει ότι η Κίνα πιθανώς χειραγωγεί την αγορά προκειμένου να ελέγξει τη διαθεσιμότητα των εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του δήλωσε: «Ανησυχώ ότι ο εν λόγω εξοπλισμός [παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων] ελέγχεται από μια κρατική επιχείρηση από την οποία εξαρτόμαστε απόλυτα και για τον λόγο αυτόν έχω να θέσω ερωτήσεις σχετικά με το εάν υπήρξε ή όχι χειραγώγηση της αγοράς από μία επιχείρηση που λειτουργεί δυνητικά ως μονοπώλιο». Γι’ αυτό, συμπλήρωσε, «πρέπει να δούμε την εξάρτησή μας από το εν λόγω τμήμα της βιομηχανίας και να αξιολογήσουμε το πόσο σημαντικό είναι για το έθνος μας».
Πριν από έξι μήνες, ο Επίτροπος Bentzel είχε σχολιάσει αναφορικά με το ίδιο ζήτημα ότι «τα περισσότερα εμπορευματοκιβώτια κατασκευάζονται στην Κίνα. Δεδομένου αυτού, δήλωσε: «Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι, ενώ η κινεζική παραγωγή έχει αποκατασταθεί πλήρως, ο τομέας παραγωγής ναυτιλιακού εξοπλισμού έχει μείνει τόσο πίσω».
Αν και ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής των ΗΠΑ (FMC), κ. Maffei, ζήτησε από τον Bentzel να ηγηθεί μιας έρευνας σχετικά με αυτό το ζήτημα, ο Bentzel, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, διεξάγει την εν λόγω έρευνα ως μεμονωμένος επίτροπος. Ως εκ τούτου, ακριβώς επειδή οι επίτροποι δεν έχουν κινήσει και δεν έχουν εγκρίνει βάσει ψηφοφορίας την εν λόγω έρευνα, αυτή δεν αποτελεί επίσημη υποχρέωση της Επιτροπής.
Φωτό: Guillaume Bolduc/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μετά την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση στο Παχαλγκάμ, η Ινδία προέβη στην απαγόρευση εισαγωγών αγαθών που προέρχονται από το Πακιστάν ή διέρχονται από το Πακιστάν,…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ