
Oι Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, αρχίζουν να διερευνούν εάν η Κίνα ευθύνεται για τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων που πλήττουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και αρκετούς μήνες.
Σε μια διαδικτυακή συνδιάσκεψη που διοργάνωσε η Ένωση Διατροπικών Μεταφορών Βόρειας Αμερικής (ΙΑΝΑ) την περασμένη εβδομάδα, ο Ομοσπονδιακός Επίτροπος Ναυτιλίας, κ. Βentzel, δήλωσε πως διερευνά την πιθανή εμπλοκή της Κίνας όσον αφορά τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, που έχουν αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για τα λιμάνια των ΗΠΑ. Μάλιστα ο Επίτροπος υποστηρίζει ότι η Κίνα πιθανώς χειραγωγεί την αγορά προκειμένου να ελέγξει τη διαθεσιμότητα των εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του δήλωσε: «Ανησυχώ ότι ο εν λόγω εξοπλισμός [παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων] ελέγχεται από μια κρατική επιχείρηση από την οποία εξαρτόμαστε απόλυτα και για τον λόγο αυτόν έχω να θέσω ερωτήσεις σχετικά με το εάν υπήρξε ή όχι χειραγώγηση της αγοράς από μία επιχείρηση που λειτουργεί δυνητικά ως μονοπώλιο». Γι’ αυτό, συμπλήρωσε, «πρέπει να δούμε την εξάρτησή μας από το εν λόγω τμήμα της βιομηχανίας και να αξιολογήσουμε το πόσο σημαντικό είναι για το έθνος μας».
Πριν από έξι μήνες, ο Επίτροπος Bentzel είχε σχολιάσει αναφορικά με το ίδιο ζήτημα ότι «τα περισσότερα εμπορευματοκιβώτια κατασκευάζονται στην Κίνα. Δεδομένου αυτού, δήλωσε: «Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι, ενώ η κινεζική παραγωγή έχει αποκατασταθεί πλήρως, ο τομέας παραγωγής ναυτιλιακού εξοπλισμού έχει μείνει τόσο πίσω».
Αν και ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής των ΗΠΑ (FMC), κ. Maffei, ζήτησε από τον Bentzel να ηγηθεί μιας έρευνας σχετικά με αυτό το ζήτημα, ο Bentzel, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, διεξάγει την εν λόγω έρευνα ως μεμονωμένος επίτροπος. Ως εκ τούτου, ακριβώς επειδή οι επίτροποι δεν έχουν κινήσει και δεν έχουν εγκρίνει βάσει ψηφοφορίας την εν λόγω έρευνα, αυτή δεν αποτελεί επίσημη υποχρέωση της Επιτροπής.
Φωτό: Guillaume Bolduc/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ