
Oι Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, αρχίζουν να διερευνούν εάν η Κίνα ευθύνεται για τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων που πλήττουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και αρκετούς μήνες.
Σε μια διαδικτυακή συνδιάσκεψη που διοργάνωσε η Ένωση Διατροπικών Μεταφορών Βόρειας Αμερικής (ΙΑΝΑ) την περασμένη εβδομάδα, ο Ομοσπονδιακός Επίτροπος Ναυτιλίας, κ. Βentzel, δήλωσε πως διερευνά την πιθανή εμπλοκή της Κίνας όσον αφορά τις ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, που έχουν αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα για τα λιμάνια των ΗΠΑ. Μάλιστα ο Επίτροπος υποστηρίζει ότι η Κίνα πιθανώς χειραγωγεί την αγορά προκειμένου να ελέγξει τη διαθεσιμότητα των εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του δήλωσε: «Ανησυχώ ότι ο εν λόγω εξοπλισμός [παραγωγή εμπορευματοκιβωτίων] ελέγχεται από μια κρατική επιχείρηση από την οποία εξαρτόμαστε απόλυτα και για τον λόγο αυτόν έχω να θέσω ερωτήσεις σχετικά με το εάν υπήρξε ή όχι χειραγώγηση της αγοράς από μία επιχείρηση που λειτουργεί δυνητικά ως μονοπώλιο». Γι’ αυτό, συμπλήρωσε, «πρέπει να δούμε την εξάρτησή μας από το εν λόγω τμήμα της βιομηχανίας και να αξιολογήσουμε το πόσο σημαντικό είναι για το έθνος μας».
Πριν από έξι μήνες, ο Επίτροπος Bentzel είχε σχολιάσει αναφορικά με το ίδιο ζήτημα ότι «τα περισσότερα εμπορευματοκιβώτια κατασκευάζονται στην Κίνα. Δεδομένου αυτού, δήλωσε: «Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι, ενώ η κινεζική παραγωγή έχει αποκατασταθεί πλήρως, ο τομέας παραγωγής ναυτιλιακού εξοπλισμού έχει μείνει τόσο πίσω».
Αν και ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής των ΗΠΑ (FMC), κ. Maffei, ζήτησε από τον Bentzel να ηγηθεί μιας έρευνας σχετικά με αυτό το ζήτημα, ο Bentzel, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, διεξάγει την εν λόγω έρευνα ως μεμονωμένος επίτροπος. Ως εκ τούτου, ακριβώς επειδή οι επίτροποι δεν έχουν κινήσει και δεν έχουν εγκρίνει βάσει ψηφοφορίας την εν λόγω έρευνα, αυτή δεν αποτελεί επίσημη υποχρέωση της Επιτροπής.
Φωτό: Guillaume Bolduc/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ