
Δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στροφή προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, αλλαγές στην εταιρική δομή και διακυβέρνηση και αλλαγή της ονομασίας του ομίλου είναι οι πέντε άξονες του στρατηγικού σχεδίου αναδιοργάνωσης των Ελληνικών Πετρελαίων που παρουσίασε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης. Το σχέδιο περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 3,5-4 δισ. ευρώ, από τα οποία τα μισά προορίζονται για τους παραδοσιακούς τομείς δραστηριότητας και τα υπόλοιπα για την ενεργειακή μετάβαση.
«Ο όμιλος των ΕΛΠΕ είναι μία από τις πιο σημαντικές εταιρείες στην Ελλάδα. Το να ζούμε με το ένδοξο παρελθόν δεν φτάνει, πρέπει να σχεδιάσουμε με γνώμονα το τι γίνεται στο μέλλον και τις συνθήκες που διαμορφώνονται για τα επόμενα 20-30 χρόνια», τόνισε ο κ. Σιάμισιης σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.
Νωρίτερα ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ Γιάννης Παπαθανασίου, ο κ.Σιάμισιης και ο γενικός διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού και νέων δραστηριοτήτων Γιώργος Αλεξόπουλος παρουσίασαν τις αλλαγές στον υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κώστα Σκρέκα. Το νέο καταστατικό της εταιρείας θα υποβληθεί προς έγκριση στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων που έχει προσδιοριστεί για τις 20 Μαΐου.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων ανέφερε ότι οι αλλαγές δεν έχουν καμία σχέση με αλλαγή του ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία ενώ τόνισε πως δεν θα υπάρξει καμία αρνητική μεταβολή στις εργασιακές σχέσεις. «Η αλλαγή είναι αναπτυξιακή, θα βελτιώσει και θα ισχυροποιήσει τις προοπτικές όλων των εργαζομένων», είπε. Ο κ.Σιάμισιης εξέφρασε τον προβληματισμό του για τις έρευνες υδρογονανθράκων σημειώνοντας ότι αρκετές εταιρείες έχουν αποχωρήσει ή σκέφτονται να αποχωρήσουν από τον τομέα στην Ελλάδα. «Κοιτάζουμε τις δραστηριότητες στο κομμάτι των ερευνών ώστε να είμαστε πιο στοχευμένοι και να συνάδουν με το περιβαλλοντικό προφίλ που θέλουμε να έχουμε», τόνισε, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε επίσημες ανακοινώσεις». Πάντως το επενδυτικό πρόγραμμα της επόμενης πενταετίας περιλαμβάνει προβλέψεις και για τον τομέα της έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων.
Αναλύοντας τους άξονες του στρατηγικού σχεδίου ο κ.Σιάμισιης ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
1. Μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα: πρώτος στόχος είναι η μείωση τους κατά 50% έως το 2030 και η επίτευξη ουδετερότητας ως το 2050. Οι στόχοι θα επιτευχθούν με κινήσεις που περιλαμβάνουν περιβαλλοντική αναβάθμιση των παραγόμενων καυσίμων, εισαγωγή νέων τεχνολογιών όπως η δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα, τα προγράμματα πράσινου υδρογόνου και βιοκαυσίμων που θα υποκαταστήσουν ένα μέρος των ορυκτών καυσίμων αλλά και βελτίωση της βασικής δραστηριότητας των διυλιστηρίων.
2. Δημιουργία σημαντικής δραστηριότητας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας τόσο με οργανική ανάπτυξη όσο και με εξαγορές. Ήδη όπως είπε ο κ.Σιάμισιης, σε 18 μήνες έχουν διπλασιαστεί οι άδειες παραγωγής στον τομέα, στο 1,3 GW.
3. Επανεξέταση της εταιρικής δομής που περιλαμβάνει το ενδεχόμενο μετασχηματισμού του ομίλου σε εταιρεία συμμετοχών και μεταφορά των επιμέρους δραστηριοτήτων σε θυγατρικές.
4. Προσαρμογή του καταστατικού της εταιρείας με βάση τις προβλέψεις του νόμου που εγκρίθηκε πέρυσι -όπως σημείωσε ο κ.Σιάμισιης- και με τις ψήφους της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αυτό σημαίνει ότι τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου θα εκλέγονται από τους μετόχους, ενώ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων θα παραμείνουν στα διοικητικά συμβούλια των θυγατρικών.
5. Τέλος, επανεξετάζεται η εικόνα και το όνομα του ομίλου προκειμένου να αντικατοπτρίζει την νέα δομή και όχι μόνο το πετρέλαιο.
Ο κ. Σιάμισιης υπογράμμισε ότι τα οφέλη από τις αλλαγές είναι πάρα πολλά και για όλους τους εμπλεκόμενους, σημειώνοντας ωστόσο ότι όσοι αντιδρούν έχουν τους λόγους τους και επισήμανε ότι με την ενημέρωση που θα ακολουθήσει οι αντιδράσεις θα μειωθούν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ