
Στον δρόμο για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία, θα πρέπει πιθανώς να ληφθεί υπόψη μια προσέγγιση εστιασμένη στον στόλο συνολικά παρά σε μεμονωμένα πλοία αυτού σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης, καταδεικνύει νέα ανάλυση της CE Delft για λογαριασμό της Ένωσης Δανών Πλοιοκτητών.
Συγκεκριμένα, στην εν λόγω ανάλυση σημειώνεται ότι, εάν πλοία χαμηλότερων ή μηδενικών εκπομπών προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο και πιο ακριβά, κλιματικά ουδέτερα καύσιμα τύχουν μεγαλύτερης αποδοχής στη ναυτιλία έως το τέλος της δεκαετίας, οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 είναι πιθανό να πρέπει να λάβουν υπόψη την απόδοση του στόλου μιας ναυτιλιακής εταιρείας παρά αυτήν κάθε μεμονωμένου πλοίου του στόλου.
Η ανάλυση καταδεικνύει επίσης ότι, εάν παλαιότερα πλοία συνεχίσουν τη λειτουργία τους χωρίς καμία αλλαγή ή μετασκευή, τότε περισσότερα κεφάλαια θα είναι διαθέσιμα για τη ναυπήγηση νέων πλοίων με πολύ χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές CO2.
H Maria Skipper Schwenn, εκτελεστική διευθύντρια για την Ασφάλεια, το Περιβάλλον και τη Ναυτιλιακή Έρευνα της Ένωσης Δανών Πλοιοκτητών, σημειώνει: «Είμαστε ξεκάθαροι υποστηρικτές τού να αξιολογούμε τον στόλο στο σύνολό του όταν μετράμε τις εκπομπές CO2 μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Αντί να γίνονται προσπάθειες ανεπαρκώς για όλα τα πλοία, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στα πιο καινούργια και πράσινα πλοία, κάτι που επιβεβαιώνει η έρευνα».
Η ίδια σημειώνει ότι τα νέα καύσιμα θα πρέπει να αποτελούν μέρος των προσπαθειών για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και εξέφρασε την άποψη ότι τα νέα αυτά καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα προς χρήση εντός αυτής της δεκαετίας, εκτός εάν δημιουργηθούν κίνητρα από τον ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ