
Στον δρόμο για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία, θα πρέπει πιθανώς να ληφθεί υπόψη μια προσέγγιση εστιασμένη στον στόλο συνολικά παρά σε μεμονωμένα πλοία αυτού σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης, καταδεικνύει νέα ανάλυση της CE Delft για λογαριασμό της Ένωσης Δανών Πλοιοκτητών.
Συγκεκριμένα, στην εν λόγω ανάλυση σημειώνεται ότι, εάν πλοία χαμηλότερων ή μηδενικών εκπομπών προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο και πιο ακριβά, κλιματικά ουδέτερα καύσιμα τύχουν μεγαλύτερης αποδοχής στη ναυτιλία έως το τέλος της δεκαετίας, οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 είναι πιθανό να πρέπει να λάβουν υπόψη την απόδοση του στόλου μιας ναυτιλιακής εταιρείας παρά αυτήν κάθε μεμονωμένου πλοίου του στόλου.
Η ανάλυση καταδεικνύει επίσης ότι, εάν παλαιότερα πλοία συνεχίσουν τη λειτουργία τους χωρίς καμία αλλαγή ή μετασκευή, τότε περισσότερα κεφάλαια θα είναι διαθέσιμα για τη ναυπήγηση νέων πλοίων με πολύ χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές CO2.
H Maria Skipper Schwenn, εκτελεστική διευθύντρια για την Ασφάλεια, το Περιβάλλον και τη Ναυτιλιακή Έρευνα της Ένωσης Δανών Πλοιοκτητών, σημειώνει: «Είμαστε ξεκάθαροι υποστηρικτές τού να αξιολογούμε τον στόλο στο σύνολό του όταν μετράμε τις εκπομπές CO2 μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Αντί να γίνονται προσπάθειες ανεπαρκώς για όλα τα πλοία, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στα πιο καινούργια και πράσινα πλοία, κάτι που επιβεβαιώνει η έρευνα».
Η ίδια σημειώνει ότι τα νέα καύσιμα θα πρέπει να αποτελούν μέρος των προσπαθειών για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και εξέφρασε την άποψη ότι τα νέα αυτά καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα προς χρήση εντός αυτής της δεκαετίας, εκτός εάν δημιουργηθούν κίνητρα από τον ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ