
Tην Τετάρτη 5 Μαΐου, η ΕCSA διοργάνωσε εκδήλωση με τη συμμετοχή ευρωβουλευτών, εκπροσώπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ΜΚΟ, με θέμα το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Martin Dorsman, τόνισε ότι η ECSA έχει ξεκινήσει έναν ανοικτό και εποικοδομητικό διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, σκιαγραφώντας τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού περί ανακύκλωσης πλοίων στη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ινδία τα τελευταία χρόνια.
«Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη πρέπει να συνεργαστούν για να επεκτείνουν τη λίστα της ΕΕ με απλό τρόπο. Θα πρόκειται για μια win-win κατάσταση για όλους: τη βιομηχανία, τους ανακυκλωτές, τους εργαζομένους και το περιβάλλον. Είναι προς το κοινό μας συμφέρον ναυπηγεία που πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις να περιληφθούν στη λίστα της ΕΕ και επομένως να είναι επιλέξιμα για ανακύκλωση ευρωπαϊκών πλοίων», τόνισε στην εκδήλωση ο κ. Jens Gieseke, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.
Ο κ. Søren Gade, πρόεδρος της αποστολής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις σχέσεις με την Ινδία και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών με το κόμμα Renew Europe, πρόσθεσε από πλευράς του ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναγνωρίσει τη σημαντική πρόοδο ορισμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και εργασιακών συνθηκών. «Η ΕΕ θα πρέπει να υποστηρίξει την παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης πλοίων και τις υψηλότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές διεθνώς αντί να υπονομεύει το ανοικτό εμπόριο. Απαιτείται μελλοντική επέκταση του καταλόγου εγκεκριμένων εγκαταστάσεων της ΕΕ και μια διμερής συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Ινδίας έχει καταστεί απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτήν», ανέφερε ακόμη.
Ο κ. Dorsman κατέληξε: «Η πρόσβαση των πλοιοκτητών της ΕΕ σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης εκτός ΕΕ ή μελών του ΟΟΣΑ δεν θα πρέπει να περιοριστεί από κανένα μέτρο της ΕΕ.
Φωτό: Tom Fisk/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ