
Η εταιρεία τακτικών γραμμών Ocean Network Express (ONE) ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της δεύτερης δοκιμής με ναυτιλιακά βιοκαύσιμα που διεξήχθη στο πλοίο M/V «MOL Experience». Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία, οι προδιαγραφές της δεύτερης δοκιμής διέφεραν από αυτές της πρώτης, με την περιεκτικότητα σε βιοκαύσιμο να είναι τρεις φορές υψηλότερη αυτή τη φορά. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ONE, καθώς τη φέρνει πιο κοντά στον στόχο μείωσης του ανθρακικού της αποτυπώματος.
Όπως και κατά την πρώτη δοκιμή, η πετρέλευση και η δοκιμαστική περίοδος έγιναν σε συνεργασία με τη ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines και την πρωτοπόρο εταιρεία στον τομέα των βιοκαυσίμων GoodFuels. Η επιτυχία της δεύτερης δοκιμής αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τη βιωσιμότητα των βιοκαυσίμων, ενώ βοηθά την ΟΝΕ ούτως ώστε να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα έως το 2030 και το 2050 αντίστοιχα.
Το βιοκαύσιμα είναι ένα είδος καυσίμου που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μάλιστα, το προηγμένο βιοκαύσιμο που χρησιμοποιήθηκε κατά τη δοκιμή που διεξήγαγε η ΟΝΕ παράγεται από απόβλητα ή κατάλοιπα που προέρχονται από 100% πιστοποιημένες πρώτες ύλες, όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.
Τα βιώσιμα βιοκαύσιμα της GoodFuels είναι ουσιαστικά απαλλαγμένα από οξείδια του θείου και παρέχουν 80-90% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με αυτές των ορυκτών καυσίμων. Παράλληλα, είναι τεχνικά και λειτουργικά ισοδύναμα με τα ναυτιλιακά καύσιμα που προέρχονται από το πετρέλαιο, ενώ δεν προϋποθέτουν οποιαδήποτε τροποποίηση στους κινητήρες των πλοίων ή στην υποδομή παροχής τους.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δοκιμή με βιοκαύσιμα σηματοδοτεί ένα θετικό βήμα προς τα εμπρός για τις πρωτοβουλίες αναφορικά με τη βιωσιμότητα που προωθεί η ONE, οι οποίες περιλαμβάνουν τέσσερις τομείς προτεραιότητας: περιβάλλον, κοινωνία, διακυβέρνηση και λειτουργική αρτιότητα. Η χρήση βιοκαυσίμων θα βοηθήσει την ΟΝΕ στην επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής βιωσιμότητας που έχει θέσει, βάσει των οποίων θα πρέπει να μειώσει, σε σχέση με τα επίπεδα του 2018, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% έως το 2030 και κατά 50% έως το 2050.
Φωτό: Rob/ Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ