
Η εταιρεία τακτικών γραμμών Ocean Network Express (ONE) ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της δεύτερης δοκιμής με ναυτιλιακά βιοκαύσιμα που διεξήχθη στο πλοίο M/V «MOL Experience». Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία, οι προδιαγραφές της δεύτερης δοκιμής διέφεραν από αυτές της πρώτης, με την περιεκτικότητα σε βιοκαύσιμο να είναι τρεις φορές υψηλότερη αυτή τη φορά. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ONE, καθώς τη φέρνει πιο κοντά στον στόχο μείωσης του ανθρακικού της αποτυπώματος.
Όπως και κατά την πρώτη δοκιμή, η πετρέλευση και η δοκιμαστική περίοδος έγιναν σε συνεργασία με τη ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines και την πρωτοπόρο εταιρεία στον τομέα των βιοκαυσίμων GoodFuels. Η επιτυχία της δεύτερης δοκιμής αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τη βιωσιμότητα των βιοκαυσίμων, ενώ βοηθά την ΟΝΕ ούτως ώστε να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα έως το 2030 και το 2050 αντίστοιχα.
Το βιοκαύσιμα είναι ένα είδος καυσίμου που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μάλιστα, το προηγμένο βιοκαύσιμο που χρησιμοποιήθηκε κατά τη δοκιμή που διεξήγαγε η ΟΝΕ παράγεται από απόβλητα ή κατάλοιπα που προέρχονται από 100% πιστοποιημένες πρώτες ύλες, όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.
Τα βιώσιμα βιοκαύσιμα της GoodFuels είναι ουσιαστικά απαλλαγμένα από οξείδια του θείου και παρέχουν 80-90% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με αυτές των ορυκτών καυσίμων. Παράλληλα, είναι τεχνικά και λειτουργικά ισοδύναμα με τα ναυτιλιακά καύσιμα που προέρχονται από το πετρέλαιο, ενώ δεν προϋποθέτουν οποιαδήποτε τροποποίηση στους κινητήρες των πλοίων ή στην υποδομή παροχής τους.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δοκιμή με βιοκαύσιμα σηματοδοτεί ένα θετικό βήμα προς τα εμπρός για τις πρωτοβουλίες αναφορικά με τη βιωσιμότητα που προωθεί η ONE, οι οποίες περιλαμβάνουν τέσσερις τομείς προτεραιότητας: περιβάλλον, κοινωνία, διακυβέρνηση και λειτουργική αρτιότητα. Η χρήση βιοκαυσίμων θα βοηθήσει την ΟΝΕ στην επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής βιωσιμότητας που έχει θέσει, βάσει των οποίων θα πρέπει να μειώσει, σε σχέση με τα επίπεδα του 2018, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% έως το 2030 και κατά 50% έως το 2050.
Φωτό: Rob/ Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ