
Η εταιρεία τακτικών γραμμών Ocean Network Express (ONE) ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της δεύτερης δοκιμής με ναυτιλιακά βιοκαύσιμα που διεξήχθη στο πλοίο M/V «MOL Experience». Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία, οι προδιαγραφές της δεύτερης δοκιμής διέφεραν από αυτές της πρώτης, με την περιεκτικότητα σε βιοκαύσιμο να είναι τρεις φορές υψηλότερη αυτή τη φορά. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ONE, καθώς τη φέρνει πιο κοντά στον στόχο μείωσης του ανθρακικού της αποτυπώματος.
Όπως και κατά την πρώτη δοκιμή, η πετρέλευση και η δοκιμαστική περίοδος έγιναν σε συνεργασία με τη ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines και την πρωτοπόρο εταιρεία στον τομέα των βιοκαυσίμων GoodFuels. Η επιτυχία της δεύτερης δοκιμής αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τη βιωσιμότητα των βιοκαυσίμων, ενώ βοηθά την ΟΝΕ ούτως ώστε να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα έως το 2030 και το 2050 αντίστοιχα.
Το βιοκαύσιμα είναι ένα είδος καυσίμου που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μάλιστα, το προηγμένο βιοκαύσιμο που χρησιμοποιήθηκε κατά τη δοκιμή που διεξήγαγε η ΟΝΕ παράγεται από απόβλητα ή κατάλοιπα που προέρχονται από 100% πιστοποιημένες πρώτες ύλες, όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.
Τα βιώσιμα βιοκαύσιμα της GoodFuels είναι ουσιαστικά απαλλαγμένα από οξείδια του θείου και παρέχουν 80-90% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με αυτές των ορυκτών καυσίμων. Παράλληλα, είναι τεχνικά και λειτουργικά ισοδύναμα με τα ναυτιλιακά καύσιμα που προέρχονται από το πετρέλαιο, ενώ δεν προϋποθέτουν οποιαδήποτε τροποποίηση στους κινητήρες των πλοίων ή στην υποδομή παροχής τους.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δοκιμή με βιοκαύσιμα σηματοδοτεί ένα θετικό βήμα προς τα εμπρός για τις πρωτοβουλίες αναφορικά με τη βιωσιμότητα που προωθεί η ONE, οι οποίες περιλαμβάνουν τέσσερις τομείς προτεραιότητας: περιβάλλον, κοινωνία, διακυβέρνηση και λειτουργική αρτιότητα. Η χρήση βιοκαυσίμων θα βοηθήσει την ΟΝΕ στην επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής βιωσιμότητας που έχει θέσει, βάσει των οποίων θα πρέπει να μειώσει, σε σχέση με τα επίπεδα του 2018, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% έως το 2030 και κατά 50% έως το 2050.
Φωτό: Rob/ Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ